اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

بحران هویت بزرگ‌ترین مشکل جامعه دانش‌آموزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: بحران هویت بزرگ‌ترین مشکل جامعه دانش‌آموزی است و در این میان تکثر فرهنگی عامل ایجاد این بحران هویت است.

بحران هویت بزرگ‌ترین مشکل جامعه دانش‌آموزی است

محمدابراهیم محمدی در مراسم اختتامیه همایش مدیران 85 کانون فرهنگی، تربیتی خراسان‌رضوی در اردوگاه شهید بهشتی شهر گلمکان در پاسخ به خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: تکثر برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی و هویت دانش‌آموزان را هدف قرار داده و اکنون بحران هویت در مدارس و در بین اولیای دانش‌آموزان موج می‌زند.

مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فقر هویت ملی، ارزشی و انقلابی دانش‌آموزان را رنج می‌دهد و در این میان نیز جامعه دچار فقر عاطفی شده است.

وی اضافه کرد: تکثر فرهنگی مخرب تا جایی پیش رفته که کارگزاران فرهنگ نیز خود دچار آسیب شده‌اند.

محمدی گفت: دانش‌آموزان عضو کانون باید با آگاهی به باور و خویشتنداری مسلح شوند.

وی با اشاره به 21 خرداد سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و تربیتی افزود: کانون محل آموزش مهارت و محل مدیریت اوقات‌ فراغت است.

مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کانون‌ها باید بتوانند داشته‌های ملی، اسلامی دانش‌آموزان را شناسایی و در برگرداندن هویت ایفای نقش کنند.

محمدی با اشاره به عضویت بیش از 5 میلیون نفر دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور افزود: تاکنون کانون‌ها در قبال بحران هویتی ایفای نقش موثری نداشته‌اند.

وی جذب حداکثری، برنامه زیربنایی و تولید فرآورده را سه شاخصه جدید کانون‌ها برشمرد و گفت: از این پس کانون‌ها در سراسر کشور و بر این اساس درجه‌بندی امکانات می‌گیرند.

وی خواستار مشارکت مدیران، معاونان و مربیان کانون‌ها در تهیه طرح جامع ارتقای کانون‌ها شد و خاطرنشان کرد: جشنواره ملی دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی اواخر تیرماه سال ‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول