محمدابراهیم محمدی در مراسم اختتامیه همایش مدیران 85 کانون فرهنگی، تربیتی خراسانرضوی در اردوگاه شهید بهشتی شهر گلمکان در پاسخ به خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: تکثر برنامههای فرهنگی سبک زندگی و هویت دانشآموزان را هدف قرار داده و اکنون بحران هویت در مدارس و در بین اولیای دانشآموزان موج میزند.
مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فقر هویت ملی، ارزشی و انقلابی دانشآموزان را رنج میدهد و در این میان نیز جامعه دچار فقر عاطفی شده است.
وی اضافه کرد: تکثر فرهنگی مخرب تا جایی پیش رفته که کارگزاران فرهنگ نیز خود دچار آسیب شدهاند.
محمدی گفت: دانشآموزان عضو کانون باید با آگاهی به باور و خویشتنداری مسلح شوند.
وی با اشاره به 21 خرداد سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی و تربیتی افزود: کانون محل آموزش مهارت و محل مدیریت اوقات فراغت است.
مدیرکل فرهنگی و هنری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کانونها باید بتوانند داشتههای ملی، اسلامی دانشآموزان را شناسایی و در برگرداندن هویت ایفای نقش کنند.
محمدی با اشاره به عضویت بیش از 5 میلیون نفر دانشآموز در کانونهای فرهنگی و تربیتی سراسر کشور افزود: تاکنون کانونها در قبال بحران هویتی ایفای نقش موثری نداشتهاند.
وی جذب حداکثری، برنامه زیربنایی و تولید فرآورده را سه شاخصه جدید کانونها برشمرد و گفت: از این پس کانونها در سراسر کشور و بر این اساس درجهبندی امکانات میگیرند.
وی خواستار مشارکت مدیران، معاونان و مربیان کانونها در تهیه طرح جامع ارتقای کانونها شد و خاطرنشان کرد: جشنواره ملی دستاوردهای کانونهای فرهنگی و تربیتی اواخر تیرماه سال جاری در تهران برگزار میشود.
انتهای پیام/ح20/ط4000