اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان بانک مسکن پاسخ دهند

نبود شعبه بانک مسکن در رودبار / سرگردانی متقاضیان تسهیلات مسکن

خبرگزاری فارس: نبود شعبه بانک مسکن در شهرستان پرجمعیت رودبار جنوب صدای مردم این منطقه را درآورده است.

نبود شعبه بانک مسکن در رودبار / سرگردانی متقاضیان تسهیلات مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محرومیت در منطقه جنوب استان کرمان زبانزد خاص و عام است، هرچند که در دولت‌های نهم و دهم با حضور شخص رئیس جمهور در این مناطق و مشاهده عمق محرومیت، مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است اما همچنان مردم این منطقه از کشور با محرومیت زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مردم ولایت‌محور و شهیدپرور جنوب کرمان افرادی کم‌‌توقع هستند که با کمترین امکانات قانع می‌شوند و دست شکر به سوی پروردگار متعال بلند می‌کنند.

مردمی که در صحنه‌های مختلف از جمله جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و ... مشارکت حداکثری دارند و حتی در اکثر اوقات رتبه نخست را به خود اختصاص می‌دهند.

حال همین مردم از دولتمردان و به ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ارشد دولت در استان کرمان درخواست راه‌اندازی شعبه‌ای از بانک‌های مختلف در این منطقه را دارند تا مجبور نباشند کیلومترها راه را با وجود حوادث مختلف برای استفاده از خدمات بانکی به شهرهای همجوار بروند.

عده‌ای از مردم شهرستان رودبار جنوب از نبود بانک مسکن در این شهرستان گلایه کردند

یکی از اهالی شهرستان رودبار به خبرنگار فارس گفت: متولی پرداخت انواع تسهیلات مسکن مهر شهری، بانک مسکن است که در شهرستان رودبار چنین بانکی وجود ندارد و در همین راستا مردم با مشکل مواجه شده‌اند.

یکی دیگر از اهالی رودبار اظهار داشت: با توجه به فاصله 100 کیلومتری اسلام‌آباد تا جیرفت و هزینه‌های سنگین اقامتی و ایاب و ذهاب و دوری راه، قادر به مراجعه مکرر به شهر جیرفت برای تکمیل پرونده تسهیلات مسکن نیستیم.

وی بیان کرد: راضی کردن ضامن‌های دریافت تسهیلات مسکن برای پیمودن راه دور رودبار جنوب تا جیرفت و طی کردن روند طولانی تکمیل پرونده به یک کابوس تبدیل شده است.

* طی صدها کیلومتر برای دریافت تسهیلات مسکن

یک دانشجوی رودباری نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: برخی بانک‌ها با وجود اینکه به عنوان عامل خدمات مهم کشوری همچون اعطای تسهیلات مسکن و ... معرفی شدند اما از افتتاح شعبه در بعضی شهرستان‌ها از جمله شهرستان رودبار خودداری می‌کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های دولت در راستای پرداخت تسهیلات مسکن به شهروندان، مردم این شهرستان برای برخورداری از این تسهیلات مجبورند با طی صدها کیلومترها راه در دیگر شهرستان‌ها برای افتتاح حساب و دریافت تسهیلات مسکن اقدام کنند که این امر علاوه بر دوری راه و حوادث جاده‌ای مشکلات دیگری را نیز برای آنان به بار می‌آورد.

وی از استاندار کرمان و مدیرعامل بانک مسکن کشور خواست تا در زمینه راه‌اندازی شعبه‌ای از بانک مسکن در شهرستان رودبار اقدام کنند.

* سرگردانی متقاضیان تسهیلات مسکن در رودبار

الیاس بازگیر فرماندار شهرستان رودبار نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: رودبار هفتمین شهرستان استان از لحاظ میزان جمعیت است که هنوز بانک مسکن ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 650 متقاضی مسکن مهر و بیش از 14 هزار متقاضی مسکن روستایی در شهرستان رودبار داشتیم، افزود: این افراد برای دریافت تسهیلات وام به شهرستان جیرفت در 100 کیلومتری شهرستان رودبار مراجعه می‌کنند.

بازگیر تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی مردم باید از منطقه زهکلوت 200 کیلومتر راه را طی کنند تا به بانک مسکن شهرستان جیرفت مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم زیاد کار در شعبه بانک مسکن جیرفت پاسخگویی به متقاضیان تسهیلات شهرستان‌ رودبار را با مشکل مواجه کرده است.

بازگیر با اشاره به راه‌اندازی شعب بانک مسکن در بخش‌های مختلف استان از جمله بخش شهداد، گلباف، راین، رستم‌آباد و ... بیان کرد: می‌طلبد بانک مسکن هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی شعبه در شهرستان 115 هزار نفری رودبار اقدام کند.

وی بیان کرد: شهرستان رودبار از لحاظ جمعیتی در میان 23 شهرستان استان کرمان جایگاه هفتم و در میان هفت شهرستان جنوبی کرمان جایگاه دوم را دارد که باید برای حل مشکلات مردم در زمینه استفاده از تسهیلات بانک مسکن تدبیری اندیشیده شود.

فرماندار رودبار با بیان اینکه در این شهرستان سه بانک ملی، کشاورزی و صادرات شعبه دارند، گفت: سرانه هر بانک در شهرستان رودبار 40 هزار نفر است.

وی با اشاره به خدمات مختلف بانک مسکن از جمله تسهیلات مسکن مهر و ... از مدیرعامل این بانک خواست تا نسبت به راه‌اندازی شعبه‌ای از این بانک در شهر‌ستان رودبار اقدام کند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول