اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک مسکن استان قم خبر داد:

اعطای تسهیلات بانک مسکن به 37 هزار واحد مسکونی

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک مسکن استان قم گفت: بانک مسکن در سال‌های 88 تا 90 برای 37 هزار و 500 واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده است که برآورد میشود این میزان تا پایان سال 91 منجر به اعطای تسهیلات برای 50 هزار واحد مسکونی شود.

اعطای تسهیلات بانک مسکن به 37 هزار واحد مسکونی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مجید محسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سخنانی با اعلام اینکه عمده فعالیت بانک مسکن قم در دو سال اخیر مشارکت در طرح مسکن مهر بوده است، اظهار داشت: تاکنون 7 هزار و 500 واحد مسکونی در قم به بهره‌برداری رسیده و این در حالی است که تا دو ماه آینده 11 هزار واحد مسکونی دیگر در قم افتتاح میشود.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا طرح ساخت مسکن مهر در قم در رتبه آخر قرار داشت، گفت: بانک مسکن با همکاری اداره‌کل مسکن و شهرسازی استان توانسته تا پایان سال 88، برای 4 هزار واحد و تا پایان سال 89 برای 30 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کند.
مدیر شعب بانک مسکن استان قم بیان داشت: بانک مسکن در سال‌های 88 تا 90 برای 37 هزار و 500 واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده است که برآورد میشود این میزان تا پایان سال 91 منجر به اعطای تسهیلات برای 50 هزار واحد مسکونی شود.
محسنی گفت: از مجموع تسهیلات اعطایی برای 37 هزار و 500  واحد مسکونی مهر در قم، تسهیلات 29 هزار و 200 واحد مسکونی در بافت غیر فرسوده و  تسهیلات 4 هزار و 800 واحد مسکونی متعلق به بافت فرسوده شهری قم است.
وی تصریح کرد: تسهیلات 2 هزار و 140 واحد مسکونی برای شهرهای زیر 25 هزار نفر استان قم و تسهیلات هزار و 405 واحد مسکونی متعلق به مقاوم‌سازی و ساخت مسکن در روستاها است.
مدیر شعب بانک مسکن استان قم با بیان اینکه مبلغ تسهیلات داده شده توسط این بانک برای طرح مسکن مهر 7 هزار و 650 میلیارد ریال است، افزود: 65 درصد این تسهیلات پرداخت شده که این نتیجه آسان‌سازی اعطای تسهیلات توسط بانک مسکن بوسیله چند مرحله‌ای کردن پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به صنعتیسازی در طرح ساخت مسکن مهر دارد، اظهار داشت: روش سنتی ساخت مسکن با اختصاص 70 درصد به خود در رتبه نخست قرار دارد و این روش تنها 200 میلیون ریال از تسهیلات مسکن را به خود اختصاص میدهد.
محسنی اضافه کرد: روش نیمه صنعتی با اعطای وام 220 میلیون ریالی و روش صنعتیسازی با اختصاص وام 250 میلیون ریالی به خود 30 درصد از تسهیلات را به خود اختصاص میدهند.
مدیر شعب بانک مسکن استان قم با اشاره به سهمیه‌بندی بانکها برای اعطای وام مسکن مهر گفت: هر بانک میتواند میزان مشخصی را در طول ماه به‌ عنوان تسهیلات پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: مبلغ تزریقی بانک مسکن قم در رابطه با اعطای تسهیلات مسکن مهر در تیر ماه 265 میلیارد ریال مقرر شده بوده که این میزان به 350 میلیارد ریال و در مرداد ماه به 450 میلیارد ریال رسیده است.
محسنی با بیان اینکه بانک مسکن با در اختیار داشتن 130 کارمند و 12 شعبه، یک بیستم امکانات بانکهای استان را دارد، افزود: بانک مسکن استان با پرداخت 10 هزار و 220  میلیارد ریال تسهیلات یک سوم خدمات بانکهای استان را در اختیار دارد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول