اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین خبر داد:

بدهی 250 میلیاردی قزوینیها به بانک مسکن

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: نیمی از مردم قزوین تسهیلات بانک مسکن را دریافت کرده‌اند که 250 میلیارد ریال به بانک مسکن بدهی معوقه دارند.

بدهی 250 میلیاردی قزوینیها به بانک مسکن
 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسدالله نداف فهمیده پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: بانک مسکن با پرداخت انواع مختلف تسهیلات مسکن به شهروندان شرایط لازم را برای خانه‌دار شدن آنها و کمک به اقتصاد استان فراهم کرده است.
وی ادامه داد: بانک مسکن در زمینه تسهیلات و سپرده‌ها سیاست‌های تشویقی را که از سوی بانک مرکزی اعلام شده به اجرا درآورده به عنوان مثال سود پرداختی بانک مسکن یک درصد بیشتر از سایر بانکهاست.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اضافه کرد: کسانی که تمایل داشته باشند میتوانند با افتتاح حساب و واریز مبلغ از خدمات اوراق حق تقدم تسهیلات سپرده استفاده کنند که در این صورت پس از سه ماه و با سپرده‌گذاری 27 میلیون تومان خواهند توانست از اوراق حق تقدم بهره‌مند شوند.
وی افزود: این اوراق در بازار سرمایه و شرکت‌های فرا بورس توسط کارگزارهای بانک مسکن و سایر شرکت‌های کارگزاری پذیرفته شده و در بورس اوراق بهادار قابلیت معامله و استفاده از مزیت خرید و فروش اوراق را دارد.
نداف فهمیده اعلام کرد: در صورت عدم دریافت سود از سوی سپرده‌گذار همین اوراق میتواند مزیت‌های لازم را برای تسهیلات بانک مسکن در بخش خرید، ساخت و تعمیر برای سپرده‌گذار فراهم کند که موضوع تعمیر به تازگی به تسهیلات پرداختی اضافه شده است البته این اوراق با قیمت روز معامله میشود.
وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن با حساب پس‌انداز تسهیلات ساخت مسکن تا سقف 30 میلیون تومان پرداخت میکند که با بازپرداخت زیر دو سال 11 درصد و بالای دو سال 14 درصد کارمزد دریافت میشود.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین با اشاره به ایجاد 57 هزار فرصت شغلی طی سال 89 در استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد فرصت شغلی ایجاد شده؛ 17 هزار و 900 شغل مربوط به بخش های اقتصادی غیر مسکن بوده که با کد ملی و بیمه در سامانه وزارت کار به ثبت رسیده است و 39 هزار و 100 فرصت شغلی مربوط به بخش مسکن است در واقع 70 درصد فرصت شغلی ایجاد شده در استان به بخش مسکن اختصاص دارد.
وی توضیح داد: از ابتدای آغاز طرح مسکن مهر در استان قزوین تاکنون؛ بانک مسکن 43 هزار و 355 واحد مسکونی را مشارکت کرده و برای آنها تسهیلات پرداخت کرده است بخشی از تسهیلات پرداختی نیز به مسکن روستایی و خود مالکان اختصاص دارد ولی در مجموع در شهرک مهرگان 28 هزار واحد مسکونی از بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده‌اند که در این راستا هشت میلیارد و 888 میلیون و 294 هزار و 710 ریال قرارداد برای تسهیلات مسکن منعقد شده که از این رقم پنج میلیارد و 170 میلیون ریال معادل 60 درصد کل قرارداد به متقاضیان پرداخت شده است.
نداف فهمیده عنوان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده 77 درصد پروژه مسکن مهر در مرحله اسکلت و سقف، 61 درصد در مرحله سفت‌کاری و 21 درصد در مرحله نازککاری پیشرفت داشته است که در مجموع مسئولان مسکن استان وعده افتتاح شش هزار واحد مسکونی را در پایان شهریور ماه داده‌اند.
وی تصریح کرد: در بخش مسکن روستایی از ابتدای سال 84 تاکنون 10 هزار واحد تسهیلات پرداخت کرده که ارزش تسهیلات پرداختی 850 میلیارد ریال بوده است و در بخش بهره‌برداری و احداث مسکن برای خود مالکان و انبوه‌سازان 35 هزار و 486 واحد مسکونی به ارزش هفت میلیارد و 765 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: در بخش بافت فرسوده از سال 87 تاکنون 281 میلیارد ریال تسهیلات به یکهزار و 524 واحد مسکونی پرداخت شده است؛ در حال حاضر 28 هزار واحد مسکن مهر در شهرک مهرگان، یکهزار واحد در تاکستان و دو هزار واحد در آبیک از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شدند و از 10 هزار فقره تسهیلات پرداختی خود مالکان سه هزار و 114 واحد در شهرستان البرز و دو هزار و 700 واحد در شهرستان آبیک پرداخت شده است که با اقدامات انجام شده بانک مسکن توانسته رتبه پنجم را به دست آورد.
وی ادامه داد: کسب رتبه پنجم در حالی است که بانک مسکن تنها با 22 شعبه، 22 دستگاه ای.تی.ام در استان قزوین فعالیت دارد و علیرغم کمبود شعبه این بانک توانسته با 178 نفر پرسنل در جذب منابع رتبه پنجم و در مصارف با 15 میلیارد و 107 میلیون ریال رتبه نخست استان را کسب کند این بدین معناست که مجموع مانده  تسهیلات بانک ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه به میزان مانده تسهیلات بانک مسکن است و تا 10 سال آینده نیز هیچ بانکی در استان نمیتواند در مصارف رتبه اول را کسب کند.
نداف فهمیده افزود: من لازم میدانم از مردم عزیزمان به دلیل شلوغی بانک ناشی از بضاعت کم و تعداد پایین شعبه‌ها عذرخواهی کنم ولی ما بر آن هستیم تا با حرکت به سمت بانکداری الکترونیک شرایط را برای تسهیل در خدمات بانکی هرچه بیشتر فراهم کنیم به عنوان نمونه کارت هوشمند پرداخت تسهیلات صادر خواهد شد تا افراد بتوانند با مراجعه به دستگاه‌های ای.تی.ام، پُزهای فروش و اینترنت اقساط تسهیلات دریافتی را پرداخت نمایند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 60 هزار نفر به صورت ماهانه اقساط خود را به بانک مسکن پرداخت میکنند که با اتمام پروژه مسکن مهر این رقم به نیمی از جمعیت استان خواهد رسید.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اعلام کرد: هم اکنون از مجموع تسهیلات پرداختی 250 میلیارد ریال معوق شده که 100 میلیارد ریال آن مربوط به تسهیلات مسکن روستایی است و همچنین دو نفر از بدهکاران بانک مسکن استان بدهکار بانکی با رقم بالا محسوب میشوند که مجموع بدهی این دو نفر به 30 میلیارد ریال میرسد.
وی بیان کرد: توصیه ما به عموم دریافت کنندگان تسهیلات این است که در موعد مقرر اقساط تسهیلات بانکی را پرداخت نمایند که برای این منظور بانک مسکن سیاست تشویقی و پرداخت کارمزد خوش حسابی مقرر کرده است همچنین دریافت کنندگان تسهیلات مسکن روستایی نسبت به بازپرداخت وام خود در موعد مقرر اقدام کنند میتوانند 50 میلیون ریال تسهیلات جعاله با سود 14 درصد دریافت کنند.
نداف فهمیده توضیح داد: طی سال 89 در بخش خرید مسکن هفت هزار و 804 فقره وام به ارزش یک میلیارد و117 میلیون ریال و یکهزار و 360 فقره وام مشارکت مدنی برای انبوه‌سازان و متقاضیان آزاد به ارزش 216 میلیارد ریال پرداخت شده است البته طی پنج ماهه نخست سال جاری چهار هزار و 11 فقره تسهیلات خرید مسکن به ارزش 533 میلیون ریال پرداخت شده است.
وی تأکید کرد: هم اکنون در استان قزوین 234 هزار حساب سپرده غیر مکانیزه(سنتی) و 102 هزار حساب سپرده متمرکز و مکانیزه وجود دارد و 25 هزار نفر از سرپرستان خانوار استان یارانه خویش را از طریق بانک مسکن دریافت میکنند.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین اظهار کرد: تسهیلات بانک مسکن در بخش قرض‌الحسنه با سرفصل‌های ودیعه مسکن، تکمیل مسکن، رفع حوائج و قرض‌الحسنه خوداشتغالی پرداخت میشود؛ در بخش ودیعه مسکن با معرفی بنیاد مسکن و بنیاد شهید و امور ایثارگران یکهزار و 400 نفر تسهیلات 25 میلیون ریالی به ارزش 32 میلیارد ریال را دریافت کرده‌اند.
وی گفت: در بخش تکمیل مسکن نیز سال گذشته 81 نفر تسهیلات مذکور را تا سقف 30 میلیون ریال به ارزش دو میلیارد و 415 میلیون ریال، در بخش قرض‌الحسنه خود اشتغالی 29 نفر با معرفی کمیته امداد 650 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند و در بخش رفع حوائج 300 نفر تسهیلاتی به ارزش 18 میلیارد و 500 میلیون ریال دریافت کردند همچنین در بخش قرض‌الحسنه ازدواج یکهزار و 317 نفر تسهیلاتی به ارزش 26 میلیارد و 340 میلیون ریال دریافت کرده‌اند که تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی پنج ماه نخست سال جاری با 350 فقره شش میلیارد ریال بوده است.
نداف فهمیده گفت: بانک مسکن با فعالیت‌های مختلف خود در حوزه مسکن نقش بسزایی را در ایجاد تعادل‌بخشی به عرضه و تقاضای مسکن، افزایش رقابت در تکنولوژی مسکن، استفاده بهینه از نیروی کار، ارتقاء کیفیت در تولید مصالح ساختمانی و... داشته است.
وی تأکید کرد: در واقع باید گفت که با بررسی متغیرهای تأثیرگذار در اثربخشی انبوه‌سازی میتوان الگویی مناسب به عنوان مدل رفتاری و اجرایی در بخش‌های مختلف تولید مسکن را ارائه کرد.
مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین یادآور شد: رویکرد هدفمند و متعالی در حل مشکلات تأمین مسکن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه و اجرایی کردن طرح‌های ایجادی و تولیدی مسکن همانند طرح مهر در سند چشم‌انداز توسعه در افق 1404 که مطابق اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان اهداف اصلی دولت قلمداد و سیاستگذاری شده است، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی به حساب آمده است و دولت موظف است با رعایت اولویت اقشار نیازمند، زمینه اجرایی این اصل را فراهم کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول