اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خبر داد

ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان سال 92 در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌ و تمهیدات مطلوب بین همه دستگاه‌های اجرایی، معلمان و آموزشیاران در نظام آموزشی بی‌سوادی در سن زیر 10 سال تا پایان سال 92 در استان قزوین ریشه‌کن می‌شود.

ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان سال 92 در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی عصر امروز در همایش اعضای گروه‌های بهبود کیفیت و برون‌سپاری سوادآموزی مناطق تابعه آموزش‌ و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات دبیرستان توحید شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، رعایت قوانین و اجرای سیاست‌گذاری سوادآموزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظام آموزشی می‌توان بی‌سوادی را تا پایان برنامه پنجم توسعه در ایران ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی به دستور امام‌خمینی (ره) تشکیل شده است، بیان کرد: امام راحل (ره) در زمانی که کشور با مشکلات بسیاری از جمله بحران اقتصادی و جنگ روبه‌رو بود، این دستور را صادر کردند و اکنون با توجه و تأمل به تشکیل این نهضت در کشور می‌توان به اندیشه‌های والای و ژرف‌اندیشانه این امام بزرگوار پی‌برد.

این مقام مسئول ادامه داد: با صدور این دستور همه معلمان و مسئولان مربوطه در آموزش‌ و پرورش تلاش کردند تا با ارتقا آموزش علم و دانش به افراد جامعه بتوانند درصد بالایی از افراد بی‌سواد را باسواد کنند و با تحقق این هدف عرصه علم و دانش کشور رشد مطلوبی یابد.

مدیر‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز کرد: بعد از دستور تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام راحل (ره) اکنون مقام معظم رهبری تأکیدات ویژه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی می‌کنند تا به آموزش‌ و پرورش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور کمک کنند تا این هدف در کوتاه‌ترین زمان تحقق یابد.

*ریشه‌کنی بی‌سوادی از ماموریت اصلی آموزش‌ و پرورش

وی ریشه‌کنی بی‌سوادی و موانع باسوادی در جامعه را از مأموریت‌های اصلی آموزش ‌و‌ پرورش برشمرد و بیان کرد: معلمان و آموزش‌یاران باید تلاش کنند تا افراد جامعه به موقع وارد مدرسه برای تعلیم و تربیت شوند تا با تحقق این هدف بی‌سوادی در استان قزوین تا پایان سال 92 زیر 10 سال از بین برود.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش‌ و پرورش استان قزوین در راستای تحقق ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه با قرار دادن معلم در مناطق محروم و روستاهایی که بیش از پنج دانش‌آموز دارند توانسته است ریشه بی‌سوادی در این استان را زیر 10 سال به طور مطلوبی کاهش دهد.

حبیبی ریشه‌کن کردن افراد بی‌سواد در سن 10 تا 49 سال را از مأموریت‌های اصلی دیگر آموزش و پرورش استان قزوین دانست و خاطرنشان کرد: با پالایش اسمی بی‌سوادی می‌توان به آمار دقیق بی‌سوادی در استان قزوین رسید و براساس آن با برنامه‌ریزی مؤثر و دقیق و همکاری و تلاش مضاعف معلمان و آموزشیاران بتوان بی‌سوادی را در این استان ریشه کن کرد.

مدیر‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین یادآور شد: با توجه به نظام آموزشی کشور می‌توان با رشد و تعالی کمال انسان‌ها انقلاب فرهنگی مطلوبی در جامعه رخ دهد تا با این انقلاب بسیاری از مشکلات فرهنگی در جامعه برطرف شود و سوادآموزی در کشور رونق یابد.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "‌باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی در کشور به صفر برسد"، گفت: زیبنده مردم مسلمان نیست حتی یک نفر بی‌سواد یا کم‌سواد در ایران باشد.

*38 هزار بی‌سواد در استان قزوین

وی با بیان اینکه استان قزوین 38 هزار بی‌سواد دارد، افزود: باید همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی با اهتمام و تلاش به آموزش و پرورش استان قزوین کمک کرده تا این اداره کل بتواند بی‌سوادی در استان را به خوبی ریشه‌کن کند.

این مقام مسئول گفت: مردم قزوین با فرهنگ و متمدن هستند و همه معلمان تلاش می‌کنند تا پایان سال 92 با آموزش علم و دانش به افراد بی‌سواد و کم‌سواد ریشه بی‌سوادی زیر 10 سال  را در این استان به صفر برسانند.

حبیبی ابراز کرد: طبق آمارهای نهضت سوادآموزی افراد کم‌سواد در سن 10 تا 49 در سال 55 نسبت به سال گذشته کاهش خوبی داشته که این آمار نشان‌دهنده موفقیت استان قزوین در کاهش بی‌سوادی در جامعه بوده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه مبارزه با بی‌سوادی از تکالیف عمومی و همگانی در جامعه است، افزود: باید تلاش کرد تا با رشد علم و دانش به افراد بی‌سواد حداقل آنان بتوانند مدرک دیپلم را از نظام آموزشی اخذ کنند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول