اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی چهارمین همایش روحانیت و رسانه:

جامعه به سواد رسانه‌ای مجهز شود/ مردم رژیم مصرف اخبار بگیرند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی چهارمین همایش روحانیت و رسانه با بیان اینکه همه افراد جامعه باید به سواد رسانه‌ای تجهیز شوند گفت: در دنیای امروز و با حجم عظیم خوراک رسانه‌ای که وجود دارد، افراد جامعه باید رژیم مصرف اخبار بگیرند.

جامعه به سواد رسانه‌ای مجهز شود/ مردم رژیم مصرف اخبار بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد استادی عصر امروز در حاشیه همایش روحانیت و رسانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر بالا بردن سواد در جامعه تاکید دارند که قطعاً منظور ایشان تنها سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه سوادهای عمومی است که سواد رسانه‌ای هم جزو آنهاست.

استادی ادامه داد: همه افراد جامعه نیاز به داشتن سواد رسانه‌ای دارند تا در مقابل حجم عظیم رسانه‌ها منفعل نبوده و فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز و با حجم عظیم خوراک رسانه‌ای که وجود دارد، افراد جامعه باید رژیم مصرف اخبار بگیرند و از هر خبری استفاده نکنند که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری همایش روحانیت و رسانه همین امر بود.

وی افزود: طلبه‌ها که رسالت تبلیغی دارند باید دارای سواد رسانه‌ای باشند زیرا در کار تبلیغی رسانه‌ها نقش پررنگی دارند که در این همایش با رویکرد آموزشی توجه خاصی به بالا بردن سواد رسانه‌ای آنها داشتیم.

مدیر اجرایی چهارمین همایش روحانیت و رسانه در ارتباط با برنامه‌های این همایش گفت: چهارمین همایش روحانیت و رسانه با محوریت رسانه در سپهر روحانیت با رویکرد آموزشی در چهار روز برای طلاب بالاتر از سطح 2 حوزه برگزار شد که در آن 100 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه مشهد 12 ساعت دوره آموزشی با محوریت سواد رسانه‌ای را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی این همایش با مبانی آشنایی با رسانه‌های مکتوب، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و تحت وب توسط اساتیدی از تهران از جمله پیام آزادی، علیرضا کتابدار، جواد یزدی و جواد افتاده برگزار شد.

وی با بیان اینکه به نفراتی که بتوانند در آزمون پایان این همایش نمره قبولی کسب کنند گواهی پایان دوره اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این همایش سیدرضا نقیب‌السادات عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ابراهیم فیاض عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و حجت‌الاسلام نهاوندی مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان‌رضوی به ترتیب با موضوعات فلسفه دینی ارتباطات و رسانه، تعاملات حوزه و رسانه و دورنمای فقه و رسانه سخنرانی می‌کنند.

استادی افزود: در حاشیه این همایش نشستی تخصصی با موضوع نظام‌سازی مکتب ارتباطات اسلامی با حضور حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول