اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بجنورد:

جشن پایان بی‌سوادی امسال در بجنورد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بجنورد از برگزاری جشن پایان بی‌سوادی، امسال در این شهرستان خبر داد.

جشن پایان بی‌سوادی امسال در بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا اکبری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس برنامه تا پایان امسال جشن سواددار شدن مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون به سمتی رفته تا بی‌سوادی در بجنورد حذف شود، افزود: تعداد آموزشیاران سوادآموزی نیز همه ساله در این شهرستان در حال کاهش است.

اکبری تصریح کرد:‌ سال گذشته 340 آموزشیار نهضت سوادآموزی در شهرستان بجنورد فعالیت داشته که این تعداد پس از جذب 250 نفر به آموزش و پرورش،‌ اکنون صرفاً 90 آموزشیار در این شهرستان وجود دارد.

وی اظهار داشت: با برگزاری جشن بی‌سوادی در این شهرستان، این تعداد آموزشیار نیز در آینده نزدیک جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

به گفته معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بجنورد، برای تسریع در سوادآموزی افراد بی‌سواد در این شهرستان، استفاده از ظرفیت افراد باسواد در قالب طرح برون‌سپاری نیز مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها به این شیوه در حال انجام است.

وی استقبال افراد از اجرای طرح سواددار کردن افراد بی‌سواد در بجنورد را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بخش عمده‌ای از این همکاری توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول