اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

فراگیری قرآن سوادآموزی را جذاب کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت: جذاب‌ترین بخشی که سوادآموزی را مهم کرده، فراگیری قرآن و معارف اسلامی است.

فراگیری قرآن سوادآموزی را جذاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در نشستی با علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کل کشور، با تأکید بر ضرورت ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) با دوراندیشی که از آن بهره می‌بردند، این نهاد را بنا نهاد تا افرادی که از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند نیز بتوانند بهره ببرند.

وی نهاد نهضت سوادآموزی را یکی از نهادهای تأثیرگذار در کشور دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نهاد توانسته است پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افرادی را با سواد کرده و برخی از آنها نیز توانسته‌اند به مدارج عالیه دانشگاهی برسند که تحقق این مهم جای شکرگزاری دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های کارکنان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در جامعه، عنوان کرد: فعالیت کارکنان و مسئولان زحمت‌کش و آموزشیاران برای جذب بی‌سوادان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی کاری ارزشمند و ماندگار است.

امام جمعه قزوین به ترویج مسائل احکام و معارف اسلامی در این کلاس‌ها تأکید و یادآور شد: جذاب‌ترین بخشی که یک سوادآموز را ملزم به حضور در این کلاس‌ها می‌کند، مسائل دینی و احکام نورانی قرآنی است.

وی تصریح کرد: جای خوشحالی و خرسندی است زمانی که افراد بی‌سواد می‌توانند در این کلاس‌ها، قرآن و مسائل احکام شرعی و دینی را فرا بگیرند که باید برای تحقق این مطلب از زحمات آموزشیاران نهضت سواد آموزی قدردانی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همکاری این نهاد با ادارات و حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: این نهادها باید از حوزه‌های علمیه و افرادی که در زمینه مسائل دینی تسلط دارند، استفاده کرده تا ثمرات خوبی را به دست آورند.

امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و مجموعه این اداره در استان، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش و همکاران آنها در تمام زمینه‌های تربیتی و ترویج مسائل قرآنی در استان قزوین موفق بوده و باید از زحمات مدیرکل و کارکنان این مجموعه قدردانی شود.

در ابتدای این دیدار نیز معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن ابراز خرسندی از دیدار با امام جمعه قزوین با اشاره به برخی فعالیت‌های نهضت سوادآموزی در کشور در زمینه جذب بی‌سوادان به کلاس‌های نهضت سوادآموزی، بیان کرد: آموزشیاران نهضت سوادآموزی با تمام تلاش خود، بی‌سوادان را به این کلاس‌ها راهنمایی کرده و آنها را از نعمت سواد آگاه کرده و به سوی علم‌آموزی هدایت می‌کنند.

علی‌باقرزاده ادامه داد: همکاری ادارات و مسئولان می‌تواند در ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی در کشور تأثیرگذار باشد.

رئیس نهضت سوادآموزی کشور وظیفه این نهاد را در کشور مهم و ضروری دانست و افزود: نهضت سوادآموزی در کشور وظیفه بسیار سنگینی در جذب بی‌سوادان و ارائه آموزش به آنها دارد.

باقرزاده یادآور شد: نهضت سوادآموزی توانسته در همه نقاط کشور انقلابی بزرگ با هدف رفع بی‌سوادی برقرار کند و گام‌های ارزنده‌ای در این راستا در حال برداشتن است.

وی همچنین عنوان کرد: ریشه‌کن کردن بی‌سوادی و توسعه علم و سواد نیازمند همکاری و انسجام همه مردم و مسئولان است.

در حاشیه این دیدار نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن تأکید بر توسعه و گسترش علم در سطح جامعه بر همگانی کردن سواد و سوادآموزی تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول