اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بجنورد:

بجنورد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج شده است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد گفت: برای ریشه کنی بی‌سوادی در این شهرستان اهتمام جدی وجود دارد و تمام امکانات شهرستان را برای این امر بسیج کرده‌ایم.

بجنورد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بسیج شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا اکبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا تلاش شده تا بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال شهرستان بجنورد با مشارکت بخش‌های مختلف ریشه کن شود.

وی از بی‌سوادی به عنوان یکی از معضلات جدی در جامعه یاد کرد و افزود: البته برای رفع این مشکل از سال‌های گذشته برنامه ریزی خوبی انجام شده و شاخص‌های باسوادی سال به سال در حال رشد است.

اکبری اظهار داشت:‌ برای ریشه کنی بی‌سوادی در بجنورد علاوه بر کمک آموزشیاران، از کمک‌های افراد در قالب طرح برون سپاری نیز استفاده می‌شود.

وی شمار آموزشیارانی که هم اکنون برای ریشه کنی بی‌سوادی به منظور برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در این شهرستان فعالیت دارند را 90 نفر عنوان کرد.

به گفته معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد، بخش دیگری از آموزش‌های سواد‌آموزی برای افراد بی‌سواد در این شهرستان نیز توسط افراد مختلف در قالب طرح برون سپاری انجام شده که عمده این افراد فارغ‌التحصیلان دانشگاه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت هفته زن در این شهرستان 47 عنوان برنامه برگزار شد، افزود: البته هر یک از دستگاه‌ها به فراخور کار خود، هر یک از این برنامه‌ها را اجرا می‌کردند.

اکبری تصریح کرد:‌ این برنامه‌ها با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که مورد سفارش حضرت فاطمه زهرا (س) و آموزه‌های دینی بوده برگزار شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عفاف و حجاب باید به صورت همه گیر و اپیدمی درآید، گفت: برای تحقق این برنامه‌ها همه باید مشارکت کرده تا حجاب به عنوان یک فریضه که موجب صیانت از زنان شده، تبدیل شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بجنورد همچنین با اشاره به اجرای فریضه تذکر لسانی بر فرهنگ سازی رسانه‌ها را در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول