اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بانوان تویسرکان خبر داد

اجرای طرح ملی رحمت با حضور 900 بانوی تویسرکانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بانوان تویسرکان گفت: طرح ملی رحمت با حضور 900 نفر از زنان خانه‌دار شهرستان تویسرکان اجرا شد.

اجرای طرح ملی رحمت با حضور 900 بانوی تویسرکانی

سمیه ترکاشوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه طرح رحمت، طرحی ملی است، اظهار داشت: طرح رحمت با هدف تقویت و تعالی فرهنگ و عمق‌بخشی باورهای دینی زنان در سطوح مختلف جامعه در قالب برنامه کلان کشوری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: طرح ملی رحمت در سال 85 با همکاری کمیسیون بانوان و حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور در یک برنامه پنج ساله مدون فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس کمیسیون بانوان شهرستان تویسرکان تأکید کرد: آموزش آموزه‌های دینی برای بانوان به عنوان محور اصلی خانواده، مهم‌ترین اصل اثرگذار در رشد شخصیت زنان و مردان آینده است.

وی تصریح کرد: آشنایی زنان خانه‌دار با آموزه‌های معنوی حیات‌بخش قرآن و سیره نبوی، معرفی الگوهای برتر با بکارگیری شیوه‌های رسا برای فهم و درک آسان در طرح مذکور، سدی مستحکم برای مقابله با جنگ نرم  دشمن به حریم خانواده‌ها خواهد شد.

ترکاشوند ابراز داشت: در این طرح اهمیت جایگاه خانواده در اسلام، شناخت راهکارهای تقویت حسنات اخلاقی، عاطفی در رفتار، عوامل خدشه‌دار کردن ارتباط در محیط کار و خانواده و روش‌های ایجاد نشاط در خانواده آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 900 نفر از زنان خانه‌دار در سطح شهر و روستای شهرستان زیر پوشش این طرح آموزش می‌بینند، تصریح کرد: تعداد 200 نفر از بانوان خانه‌دار در روستاهای بخش مرکزی و قلقلرود و 700 نفر در شهر تویسرکان از کلاس‌های طرح ملی رحمت استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون بانوان شهرستان تویسرکان تأکید کرد: 14 نفر از استادان و کارشناسان کاردان حوزه علمیه خواهران کوثر تویسرکان در مدت زمان تعریف شده 12 روزه آگاهی‌های لازم را در سرفصل‌های چگونگی تربیت فرزند، اصول همسرداری، نقش زن خانه‌دار در تربیت فرزند، آسیب‌شناسی خانواده در فضای مجازی، نگرشی بر عفاف و حجاب به بانوان ارائه می‌دهند. 

ترکاشوند در پایان اضافه کرد: آموزش عمومی امداد و نجات با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در قالب دوره 16 روزه برای بانوان خانه‌دار نیز در بخشی دیگر از برنامه طرح رحمت انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول