اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل مرکز امور زنان ریاست‌جمهوری:

انقلاب اسلامی افق‌های جدیدی برای زنان ایران تعریف کرد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی و بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست ‌جمهوری گفت: انقلاب اسلامی ایران، افق‌های جدیدی را برای زنان ایران و منطقه تعریف کرد.

انقلاب اسلامی افق‌های جدیدی برای زنان ایران تعریف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سوسن صفاوردی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشترک بانوان هنرمند ایران و افغانستان که در پارک کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های اصلی برای برپایی نمایشگاه مشترک میان بانوان هنرمند ایرانی و افغانستانی در تهران انجام شد، اما بدون حمایت نهادهای دولتی و اجرایی مشهد، برپایی این نمایشگاه امکان‌پذیر نمی‌شد.

معاون هماهنگی و بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری تاکید کرد: این برنامه‌های مشترک، میان بانوان ایران و سایر کشورهای منطقه در سال جاری ادامه می‌یابد.

صفاوردی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها این است که امکان انتقال تجربیات میان زنان کشورهای مختلف را فراهم می‌کند و اگر این تجربیات گردآوری ‌شود، تبدیل به ذخیره بسیار عظیمی می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری این نمایشگاه‌ها، انسان‌ها پی به این می‌برند که نقاط اشتراک آنها بسیار بیشتر از نقاط افتراق آنهاست و اگر تفاوتی نیز وجود داشته باشد، باید از آن در راستای پیوند و هم‌دلی استفاده کرد.

صفاوردی یادآور شد: دین مبین اسلام نیز، انسان را در جمع تعریف می‌کند و تشکیل اجتماعات و گردهم آمدن انسان‌ها را شر پیشرفت می‌داند.

وی افزود: در هفته‌ دوستی میان بانوان ایران و افغانستان، این مطلب را یاد می‌گیریم که تنها به فکر خودمان نباشیم، بلکه باید دست دیگر دوستانمان را نیز بگیریم.

صفاوردی با اشاره به اینکه حجاب برای زنان ایرانی، عامل محدودیت نیست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، افق‌های جدیدی را برای زنان ایران و منطقه تعریف کرد، در حالی‌ که تا قبل از انقلاب اسلامی، قالب خاصی برای زنان در نظر گرفته شده بود و آنها از حضور در عرصه‌های اجتماعی منع می‌شدند.

معاون هماهنگی و بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری گفت: امروز زنان جامعه ایران، با حفظ کرامت انسانی خود و رعایت حجاب و عفاف کامل اسلامی، در عرصه‌های مختلف اجتماعی حاضر می‌شوند و از این لحاظ باید الگویی برای کشورهای منطقه باشند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول