اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع):

زنان با تأسی به زینب(س) در انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) گفت: زنان ایرانی با تأسی به حضرت زینب(س)، نقشی تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

زنان با تأسی به زینب(س) در انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی مهدوی‌نژاد امروز در کنگره ملی حضرت زینب(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید و رژیم ستم‌شاهی را سرنگون ساخت که تمام گردنه‌های سخت و نفس‌گیر را پشت سر گذاشت و این انقلاب با تحمل مرارت‌های فراوان با تقدیم هزاران شهید و جانباز به ثمر نشست.

وی افزود: زنان مسلمان در پذیرش این سختی‌ها به طور مستقیم درگیر بوده و بسیاری از وابستگان و اعضای خانواده خود را از دست دادند به طوری که بدون زحمات بی‌دریغ آنها، پیروزی نهایی حاصل نمی‌شد.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به ایستادگی زنان ایرانی در مقابل استبداد داخلی و استکبار خارجی گفت: این مجاهدت‌ها در تاریخ ایران و جهان ثبت و ضبط شده و موجب شگفتی آزادگان سراسر دنیا شد و همه این‌ها در سایه پیروی از الگوی بزرگ همه عصرها، یعنی حضرت زینب(س) حاصل شده است.

وی خاطر نشان کرد: زنان ایرانی با تأسی به حضرت زینب(س)، نقشی تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند زیرا با احساس تعهد و مسئولیت الهی، در صحنه مبارزات سیاسی شرکت کرده و به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم، بار سختی‌ها و مرارت‌ها را تحمل کردند تا امروز با کمال شرافت و عدالت زندگی کنند.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به مجاهدت‌های زنان مسلمان در دوران جنگ تحمیلی بیان داشت: حضور فعال زنان در این دوره با الگوگیری از بانوی بزرگوار اسلام یعنی حضرت زینب(س) تحقق یافت و در حساس‌ترین مراحل نظام اسلامی را از آسیب‌های دهر مصون داشت.

وی گفت: رخدادهایی نظیر گذر از فتنه‌های گوناگون و گام برداشتن در خط نورانی امامت و ولایت، همواره شاهد حضور زنان بوده است که تفسیری از حرکت نام‌آور بزرگ بانوی کربلاست هر چند این حرکت تنها مختص عاشورا نبوده و امروز این رسالت بر دوش ما نهاده شده است.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه کنگره حضرت زینب(س) با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت و شناسایی حق از باطل کار خود را آغاز کرده است ابراز کرد: مقالات این کنگره با پنج محور تهیه شده است.

رئیس کنگره ملی حضرت زینب(س) با اشاره به راه‌اندازی سایت عقیله بنی‌هاشم گفت: تدوین بیش از 1900 نوع محتوا در موضوعاتی چون کتابخانه زینبی، کلام ولایت، نرم‌افزار و آلبوم تصاویر زینبی و نیز پاسخ به بیش از 1100 شبهه در مورد زندگی حضرت زینب و شبهات به روز زنان با همکاری بنیاد ملی پاسخگویی به سئوالات دینی از جمله فعالیت‌های دبیرخانه کنگره بوده است.

وی از دریافت 531 مقاله توسط دبیرخانه کنگره ملی حضرت زینب(س) خبر داد و افزود: بیش از 491 اثر هنری در رشته‌های مختلفی چون شعر و قطعات ادبی نیز به این دبیرخانه ارسال شده و 15 مورد از آنها به عنوان آثار برتر شناخته شدند.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با اشاره به دیگر فعالیت‌های کمیته‌های مختلف کنگره ملی حضرت زینب(س) بیان داشت: کارگاه‌های مختلفی چون خوشنویسی و نیز برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف زینبی، سلسله مسابقات حضوری و غیرحضوری پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س)، جشنواره وبلاگ‌نویسی با حضور بسیجیان و نیز اطلاع‌رسانی برنامه‌های ستاد کنگره به وسیله میزگردهای تخصصی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های گروهی از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) اظهار کرد: امیدواریم این کنگره موجب آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و تمام اقشار جامعه با ابعاد شخصیتی و معنوی بانوی بزرگ کربلا شده و مردم را با فرهنگ عاشورا بیش از گذشته مأنوس کند.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول