اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن ملی روزنامه‌نگاران لیتوانی:

حضور زنان مومن ایرانی در صحنه‌های مختلف زبانزد است

خبرگزاری فارس: عضو انجمن ملی روزنامه‌نگاران لیتوانی گفت: زنان مسلمان ایرانی بسیار مومن و محجبه بوده و با دیگر کشورهای مسلمان متفاوت هستند.

حضور زنان مومن ایرانی در صحنه‌های مختلف زبانزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «ویتالی مورکویه» صبح امروز در حاشیه بازدید از مسجد جامع تبریز اظهار کرد: شکوه معماری و مسجد جامع تبریز در مقایسه با مساجد دیگر کشورهای اسلامی و منطقه بی‌نظیر است.

وی گفت: این مسجد با واقع شدن در مرکز شهر و بازار قدیمی تبریز اهمیت مرکز عبادی و دینی را در کشور اسلامی ایران به‌خوبی نشان داده است.

این خبرنگار کشور لیتوانی همچنین افزود: در بازدیدهای دیگری که از مساجد کشورهای اسلامی همچون ترکیه انجام داده‌ام، مسجد جامع تبریز بیش از همه در هنر، معماری، شکوه و میزان توجه و مراجعت مردم به آن توجه مرا جلب کرد.

ویتالی اظهار کرد: این بنای تاریخی و بیش از همه محراب مسجد جامع تبریز در نخستین نگاه، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کرده و علاقمند به تحقیق در مورد آن می‌کند.

وی همچنین به قدمت این مسجد اشاره کرد و گفت: حفظ این بنا از دوره ایلخانی و بیش از 700 سال پیش چشمگیر است به طوریکه همچنان پس از چند صد سال همچنان قلب تپنده مراکز عبادی بوده و فعالیت‌های تحقیقاتی دینی و تردد افراد در آن پرشور و زنده است.

عضو انجمن ملی روزنامه‌نگاران لیتوانی، زنان مسلمان ایران و تبریز را بسیار مومن و محجبه در عین حال با حضور گسترده در اماکن مختلف شهری و کار و فعالیت‌های اجتماعی دانست که با دیگر کشورهای مسلمان متفاوت هستند.

گروه تجاری تحقیقاتی جاده کهربا در سفر خود به آذربایجان‌شرقی، از موزه آذربایجان، مسجد جامع تبریز، موزه مشروطه و بازار بزرگ تبریز بازدید کردند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول