اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف شناسایی استعدادهای خلاق و متعهد

سومین جشنواره سالانه عکس زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین جشنواره سالانه عکس استان زنجان با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای خلاق و متعهد برگزار می‌شود.

سومین جشنواره سالانه عکس زنجان برگزار می‌شود

محمد ذوالقدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سومین جشنواره سالانه عکس استان زنجان تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن سینمای جوان و انجمن عکاسان جوان شهرستان خرم‌دره این جشنواره را برگزار می‌کند، افزود: از همه هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی دعوت می‌شود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به تصویر کشاندن دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، تشویق و ترغیب علاقه‌مندان به هنر عکاسی برای مشارکت در ثبت موضوعات مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و اقلیمی را از اهداف این نمایشگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شناسایی و معرفی استعدادهای خلاق و متعهد از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، تصریح کرد: تولید و عرضه آثار هنری فاخر، تعالی هنر عکاسی با تکیه بر مضامین و ارزش‌های والای ایرانی و اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می‌شود.

ذوالقدر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نماز و حجاب و عفاف را از موضوعات این جشنواره دانست و گفت: انقلاب اسلامی در استان زنجان، فعالیت‌ها و موضوعات مذهبی و اجتماعی و مردم‌شناسی از جمله آداب، رسوم و سنن از دیگر موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه توجه به بناهای قدیمی، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه و بازار و هنر اسلامی از موضوعات این جشنواره است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات اعلام شده به جشنواره ارائه کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حضور گروه‌های سنی زیر 25 و بالای 25 سال در این جشنواره یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره هشتم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با مراسم اختتامیه این جشنواره نمایشگاه عکس نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود.

ذوالقدر ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره با موضوع حجاب و عفاف برگزار می‌شود که به برگزیدگان گروه‌های سنی "الف و ب"، بر اساس آرای هئیت داوران مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان جایزه اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش عمومی این جشنواره نیز به نفر اول این بخش 5 میلیون ریال جایزه نقدی ارائه می‌شود، افزود: به نفر دوم نیز 4 میلیون و 500 هزار ریال اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اهدای 4 میلیون ریال به نفر سوم این گروه خبر داد و افزود: به نفر چهارم نیز 3 میلیون 500 هزار ریال اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه در گروه سنی "ب" نیز همین میزان جایزه در نظر گرفته شده است، افزود: این میزان نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است.

ذوالقدر یادآور شد: هر عکاس می‌تواند برای شرکت در این جشنواره حداکثر پنج اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده و با تکمیل فرم شرکت در جشنواره در یکی از بخش‌های جشنواره شرکت کند.

وی با اشاره به اینکه از هر دو بخش جشنواره در مجموع 50 اثر برای برگزاری نمایشگاه انتخاب می‌شود، افزود: به هر عکس علاوه بر گواهی شرکت در نمایشگاه، مبلغ 2 میلیون ریال به عنوان حق‌التالیف از سوی جشنواره ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن سینمای جوان مجاز هستند از آثار منتخب در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط سه نفر از عکاسان و کارشناسان برجسته عکاسی انتخاب و پس از آن توسط سه نفر دیگر از هنرمندان توانا داوری می‌شود.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در شهرستان‌‌ها به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستانی و در زنجان، به انجمن سینمای جوان استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول