اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره عکس گونای زنجان خبر داد

حضور 203 عکاس در جشنواره عکس گونای زنجان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره عکس گونای زنجان از حضور 203 عکاس در جشنواره عکس گونای زنجان خبر داد.

حضور 203 عکاس در جشنواره عکس گونای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سالار نیر هدی یکشنبه‌شب در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره عکس گونای اظهار کرد: ایده برگزاری جشنواره عکس گونای در مهر ماه سال جاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان مطرح و طی جلساتی چگونگی برگزاری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این جشنواره در قالب فرم برای نخستین بار در زنجان به صورت تخصصی برگزار شد، افزود: این جشنواره با استقبال بی‌نظیر عکاسان شهرستان زنجان مواجه شد.

وی با اشاره به انتشار بروشور و فراخوان این جشنواره گفت:‌ در این جشنواره از ریخت و پاش‌های معمولی چنین جشنواره‌هایی جلوگیری شد که سادگی فراخوان‌ها این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

دبیر اجرایی جشنواره عکس گونای زنجان با بیان اینکه تبلیغات این جشنواره به صورت هدفمند آغاز و طی یک ماه آثار عکاسان جمع‌آوری شد، افزود: با توجه به استقبال عکاسان زنجانی از این جشنواره مهلت ارسال آثار به مدت یک هفته تمدید شد.

وی از حضور 203 عکاس در این جشنواره خبر داد و افزود: در نهایت یک هزار و 776 فرم عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال و از این تعداد 37 عکس انتخاب شد.

نیر هدی بیان داشت: در این جشنواره 10 اثر به عنوان اثر برگزیده و 27 اثر به عنوان منتخب از سوی محسن راستانی، حمید رضا بازرگانی و ناصر محمدی انتخاب شدند.

وی از تهیه کتاب عکس این جشنواره خبر داد و افزود: 37 اثر برگزیده و منتخب این جشنواره در این کتاب ارائه شده است.

دبیر اجرایی جشنواره عکس گونای زنجان با اشاره به حضور 120 عکاس زنجانی در کارگاه آشنایی با فرم تصریح کرد: این کارگاه با حضور هنرمندان عکاسی شهر زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف این جشنواره اهدای جایزه و تندیس نبود، افزود: برخورد حرفه‌‌ای با موضوع فرم از اهداف این جشنواره بود.

گفتنی است، در پایان این جشنواره همه هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره عکس یادگاری این جشنواره را در کنار هم گرفتند.

دبیر اجرایی جشنواره عکس گونای زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این عکس یادگاری بزرگترین عکس تاریخ شهرستان زنجان محسوب می‌شود، افزود: 203 هنرمند عکاس در این عکس حضور دارند.

سالار نیر هدی با اشاره به چاپ این عکس در کتاب سال آینده این جشنواره خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره حضور هنرمندان آماتور و حرفه‌ای بود.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست داوری آثار هنرمندان عکاسی شهر زنجان 200 عکس انتخاب شد، افزود: در نهایت 10 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و در این مراسم از آنان تقدیر شد.

گفتنی است، در این مراسم از محمود نظرعلیان به عنوان هنرمند نامی استان تقدیر شد.

محمود نظرعلیان متولد سال 1329 استان اردبیل، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر است که در فیلم‌های مختلف سینمایی هنرنمایی کرده و کارگردان آثار برجسته‌ای است.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول