اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان خبر داد

معرفی 70 طرح کشاورزی شفت به بانک‌های عامل

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان از معرفی 70 طرح کشاورزی شهرستان شفت با اعتبار 21.3 میلیارد ریال به بانک‌های عامل خبر داد.

معرفی 70 طرح کشاورزی شفت به بانک‌های عامل

محمدحسین اصغریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نخستین سفر شهرستانی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به شهرستان شفت اظهار داشت: در کارگروه کشاورزی شفت 50 هکتار از مجموع 100 هکتار اراضی ملی استعدادیابی شده و حداکثر تا پایان ماه جاری برای واگذاری به فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی آماده می‌شود و در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

وی به پرداخت تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی برای اتمام تعهدات مشاغل خانگی و خرد که دارای شرایط قانونی هستند، اشاره کرد و افزود: مبلغ 20 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح‌های توسعه کشاورزی برای اتمام طرح مجتمع دامپروری صنعتی شفت که اکنون دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است، پرداخت می‌شود.

به گفته اصغریان، دامداری مذکور 810 راسی است و زمینه اشتغال مستقیم 108 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان با تاکید بر توجه به اعتبارات منابع آب و کشاورزی شفت از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال جاری، بیان کرد: راهکارهای قانونی برطرف شدن مشکل استفاده از تسهیلات به زراعی باغ‌های چای شفت که به دلیل بدهکاری کشاورزان به سیستم بانکی ایجاد شده، با حضور رئیس سازمان چای کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و رئیس بانک کشاورزی استان بررسی می‌شود.

وی از معرفی 70 طرح کشاورزی شهرستان شفت با اعتبار 21.3 میلیارد ریال از محل اعتبارات و تسهیلات کارگروه کشاورزی به بانک‌های عامل خبر داد و یادآور شد: درخواست 50 واحد تولیدی و تجاری در کارگروه سرمایه‌گذاری و اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت بررسی شد.

اصغریان با بیان اینکه 32 مورد درخواست استمهال بدهکاری واحدها به بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌ها مانند تامین اجتماعی است، عنوان کرد: 39 مورد درخواست سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و تکمیل برخی از طرح‌های نیمه‌تمام است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان به سه مورد مصوبه کارگروه درباره برطرف شدن مشکل گاز، آب و زمین شهرک صنعتی اشاره کرد و افزود: دو مورد درخواست واحدها برای تصمیم‌گیری نهایی به ستاد تسهیل استان ارجاع شده است.

وی تعداد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری شفت را 107 واحد خواند و تصریح کرد: 106 پروژه صنعتی در حال ایجاد است.

اصغریان با اشاره به اینکه 74 واحد دارای پروانه بهره‌برداری داخل شهرک صنعتی شفت مستقر است، خاطرنشان کرد: 73 واحد جواز تاسیس و طرح توسعه در داخل شهرک صنعتی شفت در حال ایجاد است.

معاون استاندار گیلان، تعداد اشتغال واحدهای صنعتی شهرستان شفت را حدود یک‌هزار نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول