اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 14 طرح کشاورزی در کازرون

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی کازرون از بهره‌برداری 14 طرح کشاورزی در کازرون در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این طرح‌ها 22 میلیارد ریال اعتبار در برداشته و برای 21 نفر اشتغالزایی ثابت ایجاد کرده است.

بهره‌برداری از 14 طرح کشاورزی در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، عبدالرسول گندمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی در سخنانی اظهار داشت: شاخص‌ترین طرح‌های آماده بهره‌برداری در شهرستان کازرون در هفته جهاد کشاورزی شامل درجه‌بندی و بسته‌بندی محصول خرما در منطقه خشت و چند پروژه کانال انتقال آب به باغات، جاده باغات و بین مزارع و پرورش گوساله پرواری بوده که برای 14روستا اجرا شده است. 

وی از ارائه تسهیلات به توسعه کشاورزی در زمینه‌های اصلاح و احیای باغات، مرغداری، زنبورداری و دامداری صنعتی و دامداری کوچک روستایی با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال در سه ماهه اخیر در شهرستان کازرون نیز خبر داد و گفت: در این راستا برای حدود 300 نفر تشکیل پرونده شده و به بانک عامل ارجاع داده شده است و برای دیگر متقاضیان نیز هم‌چنان در حال انجام هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در ادامه به کارگیری کشاورزی حفاظتی، ارائه روش‌های نوین آبیاری، اجرای طرح بانک اطلاعات مکانی را از جمله اقدامات این مدیریت در یک سال گذشته عنوان کرد.

گندمی آموزش کشاورزان و بهره‌برداران را از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای متولیان بخش کشاورزی بیان کرد و اضافه کرد: در راستای تحقق این امر، این مدیریت در شهرستان کازرون اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت انفرادی کوتاه مدت و فنی و حرفه‌ای و بازدیدهای گروهی و همایش‌های علمی کرده است.

این مقام مسئول احداث جاده بین مزارع و باغات، مرمت کانال‌های انتقال آب و تسطیح لیزری اراضی کشاورزی را از فعالیت‌های دیگر این مدیریت در امور زیربنایی بیان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در بخش دیگر سخنانش پرداختن به چالش‌ها و مشکلات بخش کشاورزی و پروژه‌های تحقیقاتی را به عنوان فعالیت‌های شاخص در سطح این استان عنوان و تصریح کرد: با انجام گرفتن پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری از مشکلات کشاورزان در حال برطرف شدن است.

گندمی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج روحیه جهادی این مدیریت اقدام به برگزاری همایش‌ها و یادواره‌های شهدا و سایر فعالیت‌های فرهنگی در سال گذشته کرده است.

وی گفت: عملیات آب‌رسانی به باغات از آب افتاده و دام روستایی با در اختیار گرفتن 20 تانکر استیجاری با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در سال گذشته نیز در سطح شهرستان کازرون انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون در پایان از کشاورزان و بهره‌برداران عرصه کشاورزی این شهرستان خواست برای پیشبرد تولیداتشان و نیز گذر از بحران خشکسالی تعامل خوبی را با این مدیریت داشته باشند و توصیه‌های علمی و اصولی کارشناسان مدیریت کشاورزی را همواره جدی بگیرند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول