اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی:

اراضی کشاورزی قابل واگذاری در آذربایجان‌‌شرقی فراوان داریم

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اراضی کشاورزی قابل واگذاری در استان بسیار زیاد است اما در بهره‌برداری از این اراضی باید مواردی مانند تامین آب مورد توجه قرار گیرد.

اراضی کشاورزی قابل واگذاری در آذربایجان‌‌شرقی فراوان داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، فرخ مسجدی پیش‌ازظهر امروز در نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان و کمیته اجرایی شهرستان عجب‌شیر، اظهار کرد: اراضی کشاورزی قابل واگذاری در استان بسیار زیاد است اما در بهره‌برداری از این اراضی باید مواردی مانند تامین آب مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سهم استان از توسعه بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نهاده‌های لازم شامل آب، خاک و تسهیلات مالی برای هر شهرستان مشخص شده و شهرستان‌ها باید متناسب با طرح‌های پیشنهادی این نهاده‌ها را مدیریت کنند.

320 هکتار از اراضی کشاورزی عجب‌شیر آماده واگذاری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: سهم تبدیل اراضی دیم شهرستان عجب‌شیر به اراضی آبی، 2500 هکتار در طی دو سال پیش بینی شده که برای این منظور 17.8 میلیون متر مکعب آب نیاز است.

مسعود محمدیان افزود: هم‌اکنون 320 هکتار از این اراضی در چهار روستای شهرستان عجب‌شیر آماده واگذاری به افراد واجد شرایط است و نظام بانکی نیز بدون هیچ‌گونه محدودیتی آماده اعطای تسهیلات به این افراد است.

فرماندار عجب‌شیر همچنین از تصویب 181 طرح کشاورزی در کمیته اجرایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: 26 طرح از طرح‌های مذکور برای دریافت تسهیلات در گردش کار نظام بانکی قرار گرفته‌اند.

علمی با بیان این که اولویت توسعه شهرستان عجب‌شیر، بخش کشاورزی است، تسریع در تکمیل طرح پایاب سد "قلعه‌چای" این شهرستان را خواستار شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت بهسازی کانال‌های آبیاری در این شهرستان گفت: این اقدام می‌تواند تا 40 درصد موجب صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی شود.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول