اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

افتتاح 2 هزار و 989 پروژه جهاد کشاورزی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افتتاح و بهره‌برداری از 2 هزار و 989 پروژه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این استان خبر داد.

افتتاح 2 هزار و 989 پروژه جهاد کشاورزی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علینقی صالحی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تولیدات گیاهی و دامی، آب و خاک، ترویج و صنایع تبدیلی، 263 شغل جدید ایجاد و 3 هزار و 25 خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: شاخص‌ترین این پروژه‌ها عبارتند از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 4 هزار هکتار، بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها، اصلاح و نوسازی باغ مازغکران در سطح 42 هکتار، احداث سایت‌های تولید ورمی کمپوست 36 سایت، احداث باغ پوملو و فالسا در سطح چهار هکتار، احداث باغ مرکبات و میوه‌های گرمسیری در قالب پروژه حذف و جایگزینی جاروک جادوگر در سطح 3 هزار و 40 هکتار، افتتاح دو واحد 20 هزار قطعه‌ای مرغداری گوشتی، احداث نخیلات و میوه‌های گرمسیری، مرمت قنوات، چشمه‌ها و انتقال آب، جاده بین مزارع و احداث قرنطینه نباتی است که طی هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولان افتتاح می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح مربوط به بخش تولیدات گیاهی است، اضافه کرد: 2 هزار و 561 پروژه در این حوزه با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 600 میلیون تومان در سطح شهرستان‌های استان افتتاح می‌شود.

صالحی بیان داشت: حوزه تولیدات دامی نیز سه طرح با 40 پروژه در قالب بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها، بخش آب و خاک نیز چهار طرح با 351 پروژه در قالب تجهیز اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت فشار در سطح 4 هزار هکتار، احداث کانال انتقال آب، احداث جاده بین مزارع و بازسازی چشمه و قنوات، بخش ترویج نیز یک طرح در قالب ایجاد سایت‌های تولید ورمی کمپوست و صنایع تبدیلی هم یک طرح در قالب بسته ‌بندی حبوبات، خشکبار و ادویه‌جات به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: کشت داربستی با استفاده از آب شور (دریا)، تولید نهال شناسنامه‌دار، تولید محصول گواهی شده، کشت نشاء مکانیزه، ایجاد سایت‌های تولید ورمی کمپوست، تجهیز اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت فشار، طرح ارتقای میانگین تولید و توسعه کشاورزی در جزایر از جمله اقدامات مهم و اولویت‌دار سازمان در سال گذشته بود که با همکاری کارشناسان با موفقیت انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان در سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: طرح توسعه بخش کشاورزی، پی‌گیری و انجام مصوبات سفرهای ریاست جمهوری، اولویت‌های فنی و اجرایی از جمله کاهش مصرف سموم شیمیایی و مبارزه تلفیقی علیه آفات، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و جایگزینی با کودهای آلی و زیستی، توسعه تولید نهال سالم و نشاء مکانیزه صیفی‌جات، توسعه کشت‌های متراکم با الگوی کشت داربستی، افزایش تولید کمی و کیفی مرغداری‌های گوشتی و راه‌اندازی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مجتمع‌های تولیدی از جمله این اولویت‌ها هستند که با برنامه‌ریزی و جدیت در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ملی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول