اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اجرای طرح "امریه سرباز سازندگی" در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، از اجرای طرح "امریه سرباز سازندگی" در این سازمان در سال‌جاری خبر داد.

اجرای طرح "امریه سرباز سازندگی" در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از http://eaj.ir، علی رخ‌افروز اظهار کرد: اجرای طرح سربازان سازندگی با استناد به اصل147 قانون اساسی و ماده 37 قانون مقررات اداری و مالی (استخدامی) وزارتخانه (مصوبه مجلس شورای اسلامی) از اواخر سال 1378 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد که بر این اساس تمام فارغ‌التحصیلان کشاورزی در همه مقاطع دانشگاهی می‌توانند متقاضی استفاده از "امریه سرباز سازندگی" شده و خدمت سربازی را در مراکز ترویج شهرستان‌های استان بگذرانند.

وی گفت: این طرح با هدف گسترش شبکه ترویجی از طریق جذب مشمولان متخصص و بومی، ترویج فرهنگ تولید و بهره‌برداری اصولی از منابع و ذخائر موجود در حوزه وظایف جهاد کشاورزی، زمینه‌سازی برای تامین و تربیت نیروی انسانی مستعد و آشنا به فرهنگ و روابط اجتماعی روستاییان انجام می‌شود.

رخ‌افروز افزود: این طرح موجب فراهم ساختن زمینه‌های رشد و خلاقیت و مشارکت جوانان در عرصه سازندگی شده و زمینه مناسبی را  برای گسترش فعالیت‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی در راستای ارتقا دانش و بینش بهره‌برداران بخش فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: این افراد پس از آموزش‌های نظامی و تخصصی به‌عنوان سربازان سازندگی در مراکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی سطح استان مشغول خدمت نظام وظیفه می‌شوند.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: سربازان سازندگی از همه مزایای نیروهای مشمول برخوردار بوده و علاوه بر آن، دوران سربازی آنان به‌عنوان "سابقه مفید" در سابقه پرسنلی و خدمتی این افراد ثبت می‌شود.

وی، تعداد سربازان سازندگی شاغل در واحدهای مراکز ترویج را 170 نفر اعلام کرد و ادامه داد: حضور سربازان سازندگی در حوزه‌های تولید موجب شده است که سطح بهره‌وری در عرصه‌های تولید بالاتر رفته و کشاورزان نیز با بهره‌گیری از دانش این کارشناسان به ارتقای کیفیت و کمیت محصول زراعی و دامی دست یابند.

رخ‌افروز با بیان اینکه میزان سهمیه این سازمان برای اعزام سال 1391 از بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی، 69 نفر است، تاکید کرد: افراد داوطلب برای ثبت‌نام می‌توانند فرم مربوطه را از سایت www.eaj.ir دانلود و پس از تکمیل به آدرس الکترونیکیInfo@eaj.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به مدارک ارسالی بعد از مهلت مشخص شده ترتیب اثر داده نخواهد شد، افزود: اولویت جذب با سربازان بومی و به ترتیب با رشته‌های آبیاری، زراعت، اصلاح نباتات، خاک‌شناسی، ترویج و آموزش، باغبانی، دامپروری، شیلات و گیاه‌پزشکی است.

رخ‌افروز با بیان اینکه علاقمندان در صورت عدم دسترسی به سایت اینترنت می‌توانند به مدیریت ترویج کشاورزی مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: داوطلبان بعد از ارسال دفترچه آماده به خدمت و دریافت تاریخ اعزام، چهار ماه قبل از اعزام به اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر مراجعه کرده و در صورتی که آن شهرستان سهمیه‌ای برای آن تاریخ اعزام داشته باشد، نامه‌ای را برای معرفی سرباز به سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی (مدیریت هماهنگی ترویج) ارسال می‌کند که پس از بررسی مدارک و طی مراحل اداری مشخص نسبت به اخذ امریه داوطلبان برای خدمت در طرح سربازان سازندگی اقدام می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کسری خدمت سربازان، ناشی از فعالیت و همکاری با بسیج حداکثر سه ماه پذیرفته می‌شود، تاکید کرد: از جذب مشمولانی که بیش از سه ماه کسر خدمت دارند خودداری می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بومی بودن طرح، جذب سربازان هر شهرستان از همان شهرستان مربوطه انجام می‌گیرد، افزود: در صورت اجبار و جذب از مرکز استان یا شهرستان‌های همجوار باید اسکان سربازان فوق توسط شهرستان در مراکز جهاد کشاورزی مربوطه تامین شود.

رخ‌افروز با بیان اینکه جابه‌جایی سربازان در طی دوران خدمت ممنوع است، ادامه داد: تمام سربازان 24 ساعت شبانه‌روز در اختیار سازمان جهاد کشاورزی بوده و تمام مقررات اداری سازمان و نیروهای مسلح مشمول آنان خواهد بود.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول