اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی لرستان:

15 درصد محصولات کشاورزی لرستان ارگانیک است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان گفت: 15 درصد محصولات کشاورزی تولیدی استان به طور کامل ارگانیک است.

15 درصد محصولات کشاورزی لرستان ارگانیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل جهاد کشاورزی لرستان، اسحاق طاهری‌مقدم در جلسه ستاد تولید محصولات ارگانیک افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان سالانه 21 هزار تن محصولات ارگانیک تولید و وارد بازار مصرف می‌کند.

وی اظهار داشت: سال گذشته 12 هزار هکتار از مزارع استان تحت پوشش زنبور براکنون بوده که این میزان امسال به 55 هزار هکتار افزایش می‌یابد.

طاهری با اشاره به اینکه کاهش سموم به ویژه سموم پر خطر، کاهش کودهای شیمیایی و توسعه تولید کودهای بیولوژیک در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: با آماده‌سازی سیستم کار در خصوص تولید کودهای بیولوژیک و شناسایی مزارع ارگانیک این محصولات در غرفه‌های مخصوص به فروش می‌رسد.

وی افزود: گندم، حبوبات، ذرت، محصولات جالیزی و درختان هسته‌دار در لرستان جزو محصولات ارگانیک هستند.

طاهری‌مقدم از مسئولان بهداشت و درمان استان خواست از مزارع سبزی و صیفی که مشکوک به استفاده از آب‌های آلوده هستند نمونه‌برداری کرده و جهت امحا به سازمان جهاد کشاورزی استان معرفی کنند.

در این جلسه در رابطه با چگونگی فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش کودهای شیمیایی و سموم پر خطر در مزارع استان، جایگزینی کودهای بیولوژیک به جای کودهای شیمیایی، شناسایی مزارعی که کاملاً به صورت بیولوژیک هستند و عرضه این محصولات از طریق غرفه‌های مخصوص بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول