اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان خبر داد

احداث خطوط انتقال آب کشاورزی در 22 روستا

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: احداث خطوط انتقال آب خشکسالی در 22 روستا با اعتبار 2 میلیارد و 722 میلیون و 700 هزار ریال در کوهبنان صورت گرفت.

احداث خطوط انتقال آب کشاورزی در 22 روستا

محمد امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد اهتمام و تأیید قانون‌‍گذاران‌، برنامه‌ریزان و دستگاه‌های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است، افزود: ‌تنوع اقلیمی‌، وجود منابع و ذخایر غنی، امکان ایجاد اشتغال مولد کم‌هزینه و زودبازده و وجود مزیت نسبی در تولید و صدور محصولات‌ از جمله قابلیت‌های بخش کشاورزی است.

امیری با اشاره به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: آبیاری تحت فشار در سطح شش هکتار با اعتبار 30 میلیون ریال، پرورش‌ آبزیان با اعتبار 10 میلیون ریال و مرمت قنات‌های خشک شده در چهار روستا با اعتبار 232 میلیون و 900 هزار ریال‌ صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی کوهبنان افزود: احداث خطوط انتقال آب خشکسالی در 22 روستا با اعتبار 2 میلیارد و 722 میلیون و 700 هزار ریال، اصلاح باغ‌های مرکزی در سطح 30 هکتار با اعتبار 65 میلیون و 745 هزار ریال و آبرسانی سیار به باغ‌ها در سطح 9 هکتار با اعتبار 45 میلیون ریال انجام شده است.

وی تصریح کرد: افزایش تولیدات دام با اعتبار 39 میلیون و 902 هزار ریال که اجرای آن موجب کمک به تلقیح مصنوعی، نظارت بر تکمیل واحد‌های گاو شیری، افزایش شیر خام، خدمات مشاوره‌‌ای و نظارت بر واحدهای پروار‌بندی نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره است. 

امیری اذعان داشت: ایجاد شبکه ترویج مشاوره‌ای به منظور توسعه بخش کشاورزی، نظارت بر تولید و توزیع خوراک دام و کنترل کیفی جیره با اعتبار 10 میلیون ریال، مبارزه با آفات همگانی به منظور کاهش خسارت ناشی از آفات با اعتبار 14 میلیون ریال و اصلاح باغ‌های طغرالجرد به منظور افزایش بهره‌برداری با اعتبار 19 میلیون و 289 هزار ریال انجام پذیرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان عنوان کرد: تجهیز ساختمان اداری با هزینه 74 میلیون ریال و خطوط انتقال آب استانی برای کاهش هدر رفت آب با اعتبار 938 میلیون و 814 هزار ریال صورت گرفته است.

وی گفت: امیدواریم با تلاش همه اعضای خانواده بزرگ ‌جهاد کشاورزی در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه پایدار کشاورزی ایران اسلامی ‌باشیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول