اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

کاهش ورود آلاینده‌ها به تالاب انزلی / آب‌های زیرزمینی گیلان آلوده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از کاهش ورود آلاینده‌ها به تالاب انزلی نسبت به دو سال گذشته خبر داد.

کاهش ورود آلاینده‌ها به تالاب انزلی / آب‌های زیرزمینی گیلان آلوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به نامگذاری روز محیط زیست در 40 سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل متحدد اظهار کرد: سالانه هفته محیط زیست در ایران برگزار می‌شود.

وی اسلام را دین نظافت و پاکی محیط زیست عنوان کرد و افزود: اسلام تاکید بسیار در پاک نگه‌داشتن محیط زندگی دارد.

عبدوس به مشکلات و آلودگی زیست‌محیطی در گیلان اشاره کرد و گفت: حیات در رودخانه‌های گیلان از بین رفته و آلودگی در گوهررود و زرجوب رشت بسیار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه قانون اساسی حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی دانسته است، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هماهنگ کننده اجرایی در این امر است.

وی مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی و پسماند را به عهده دستگاه‌های مختلف برشمرد و بیان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر عملکرد دستگاه‌های مختلف نظارت می‌کند.

عبدوس انجام وظایف دستگاه‌ها در حفاظت از محیط زیست را مستلزم همکاری مردم خواند و ابراز کرد: شیرابه زباله‌های دفن شده در جنگل سراوان، فاضلاب‌های شهری و عدم وجود تصفیه خانه در شهر صنعتی قدیمی رشت از عوامل آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه کارخانه کمپوست لاکان رشت با عملکرد مورد انتظار فعالیت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: پایگاه مدیریت پسماند با اصول مدیریتی صحیح در شهر رشت وجود ندارد.

وی به مصوبه سفر سوم هیئت دولت به گیلان مبنی بر حفاظت محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: 50 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 50 میلیون یورو اعتبار ارزی برای مدیریت پسماند در گیلان به تصویب رسیده و طی سال جاری و آینده به استان اختصاص می‌یابد.

عبدوس خواستار امضای قرارداد ایجاد کارخانه زباله‌سوز در شهر رشت شد و اذعان کرد: آلودگی آب‌های زیرزمینی گیلان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر تلاش شهرداری‌ها در حفاظت از محیط زیست، تصریح کرد: اولویت شهرداری‌ها در هزینه و درآمد باید در رابطه با محیط زیست باشد.

وی زنده بودن انسان‌ها را مشروط به زندگی در محیط پاک دانست و خاطرنشان کرد: 9 شهرداری گیلان تاکنون به وظایف خود در مدیریت پسماند به خوبی عمل نکردند و به قوه قضائیه معرفی شدند.

عبدوس با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها نسبت به محیط زیست بی‌توجهی کنند به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند، اظهار کرد: برای سه شهرداری منع پیگرد قضایی صادر شده اما برای حفاظت از محیط زیست کوتاه نمی‌آییم و از طریق اداره بازرسی اقدام می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از طراحی تصفیه خانه شهر صنعتی رشت خبر داد و بیان کرد: تمام واحدهای صنعتی که مواد شیمیایی خطرناک تولید می‌کنند موظف به ایجاد تصفیه خانه کامل صنعتی هستند.

وی به پایش آلاینده‌های ورودی به تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: میزان ورود آلاینده‌ها به تالاب انزلی نسبت به دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول