اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل خبر داد

کاهش 39 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال گذشته شاهد کاهش 39 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل بودیم.

کاهش 39 درصدی صنایع آلاینده در اردبیل

علی حمیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از 79 مورد واحد صنعتی آلاینده در استان در سال گذشته همگی به امور مالیاتی به منظور اخذ عوارض معرفی شدند که با وجود حساسیت‌های موجود توانستیم این واحدهای آلاینده را از چرخه خارج و در راستای حذف آنها اقدامات گسترده‌ای انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ما اقدامات حذف این واحدها را به طور جدی پیگیری کردیم، خاطرنشان کرد: با جلوگیری از فعالیت این واحدهای آلاینده و واریز عوارض اداره محیط زیست استان اردبیل مورد تشویق سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل سیاست سازمان را در سال جاری کاهش 50 درصدی آلاینده‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: در طی پنج سال آینده از ورود پسماند و آلاینده‌های صنعتی را به محیط زیست جلوگیری به عمل خواهد آمد و علاوه بر آن دفن بهداشتی پسماند و ضایعات را شاهد خواهیم بود.

حمیدی اعمال ضوابط زیست محیطی در دفن بهداشتی زباله‌ها و مقابله با واحدهای آلاینده محیط زیست را یادآور شد و افزود: در شهرستان گرمی و شهر انگوت ما شاهد دفن غیر‌بهداشتی زباله و پسماندهای خانگی بودیم که شهرداری موظف شد طی دو هفته آینده محل دفن زباله  شهر انگوت را به تایید حفاظت محیط زیست رسانده و در راستای فنس‌کشی و ایجاد فضای سبز و تعیین محل مناسب دفن زباله اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه محل فعلی جمع‌آوری و دفن زباله گرمی نیز مورد تایید محیط زیست نیست، بیان داشت: چندین اخطار به شهرداری گرمی داده‌ایم و شهرداری موظف است این مشکل را در سریع‌ترین زمان حل کند.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل به مسئولان بهداشت شهرستان گرمی نیز نسبت به ورود برخی باکتری‌ها و آلاینده‌ها به آب‌های زیر‌زمینی هشدار داد و تصریح کرد: علیرغم اعمال کنترل‌های دقیق باید محل دفن زباله و پسماند ساماندهی دقیق شود.

حمیدی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در کار گروه مدیریت پسماند شهرستان گرمی ما خواستار ساماندهی دقیق محل زباله شدیم، به خبرنگار فارس اظهار داشت: ما به هیچ وجه از خواسته خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و این معضل باید هر چه سریع‌تر حل شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول