اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعلام وضعیت بحرانی در کردستان:

غلظت آلاینده‌های هوا در کردستان به 9برابر استانداردهای جهانی رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان کردستان با اشاره به نفوذ موج جدید ریزگردهای آلاینده به فضای استان، گفت: هم‌اکنون غلظت آلاینده‌های هوا در سراسر استان به 9برابر استانداردهای جهانی رسیده است.

غلظت آلاینده‌های هوا در کردستان به 9برابر استانداردهای جهانی رسید

ناصح قادری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با نفوذ موجی از ریزگردهای آلاینده که از دیشب وارد فضای استان شد متأسفانه بازهم شاهد آلایندگی هوای بیشتر نقاط استان هستیم.

وی افزود: با نفوذ این موج از مرزهای غربی کشور وضعیت هوای استان به مرحله بحرانی و خطرناک رسیده و در حال حاضر هوای استان 9برابر استانداردهای جهانی آلوده است.

قادری خاطر نشان کرد: هرچه به پایان روز نزدیک شویم از غلظت این آلاینده‌ها کاسته می‌شود اما باید هموطنان در نظر داشته باشند که در مرحله بحرانی تردد همه افراد جامعه در فضای آزاد خطرناک بوده و باید از این مهم خودداری کنند.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: همه سالمندان، کودکان و بیماران تنفسی به هیچ وجه نباید در فضای آزاد تردد نمایند چرا که وضعیت بحرانی آخرین مرحله آلایندگی و خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی است.

قادری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر امروز در فروردین ماه نیز سه روز بسیار ناسالم داشتیم که با نفوذ جریانات هوایی به فضای استان این آلایندگی‌ها برطرف شد.

وی  به وضعیت هوای استان در سال 90 اشاره کرد و افزود: در این سال شاهد 42 روز با هوای خوب، 286 روز با آلودگی کم، 27روز ناسالم، 3 روز بسیار ناسالم و 6 روز خطرناک بودیم که این مهم نسبت به سال‌های 88 و 89 از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: به منظور بررسی دقیق‌تر و اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر به عموم مردم استان تاپایان سال 91 تعداد ایستگاه‌های سنجش سلامت هوا در استان به 10 ایستگاه افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول