اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست گچساران عنوان کرد

برخورد جدی با مراکز صنعتی آلاینده

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: کارخانجات و مراکز صنعتی گچساران در صورت عدم رعایت فاکتورهای زیست‌محیطی تعطیل می‌شود.

برخورد جدی با مراکز صنعتی آلاینده

عبد‌ال دیانتی‌نسب ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه کشور نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کارآمد و تدوین چهارچوبی است که با رعایت الزامات آن بتوان به استمرار، توسعه و پایندگی رسید و در عین حال محیط زیست را حفظ کرد.

* ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست ضرورت دارد

رئیس اداره محیط زیست گچساران ابراز داشت: صیانت و حفاظت از محیط زیست به عنوان اصل جدایی‌ناپذیر بهره‌برداری پایدار از منابع زیستی محسوب می‌شود.

دیانتی‌نسب یادآور شد: جلوگیری از تخریب محیط زیست، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نسبت به مقوله محیط زیست و مقابله جدی با آلاینده‌های زیست محیطی و صنعتی و برخورد قانونی با متخلفان از مهم‌ترین رویکردهای اداره محیط زیست است.

وی معتقد است حمایت و تشویق هر چه بیشتر واحدها، دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی پیشتاز در عرصه حفاظت محیط زیست برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری لازم و ضروری است.

دیانتی‌نسب با تأکید به رعایت ضوابط و مقررات صید و شکار تصریح کرد: در صورتی که بنا بر مقتضیاتی از قبیل حفظ نسل پرندگان، مسائل بهداشتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تغییرات یا ممنوعیت‌هایی در ضوابط و مقررات شکار و صید به عمل آید، دارندگان پروانه‌های صید و شکار متعهد به اجرای آن هستند.

وی حمایت قانونی از سازمان‌های مردم نهاد و کارآمد با همکاری دستگاه‌های ذیربط و آحاد مردم را از جمله موارد مهمی دانست که برای تحقق آن لازم است از طریق برنامه‌ریزی اصولی و مناسب اقدام شود.

* محیط‌بانان در گچساران به طور شبانه‌روزی فعالیت دارند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران از استقرار مستمر محیط‌بانان محیط زیست به طور شبانه‌روزی در مناطق حفاظت شده سطح این شهرستان خبر داد.

دیانتی‌نسب بیان داشت: شکار هرگونه پرندگان و جانوران در مناطق حفاظت شده سطح گچساران ممنوع و در صورت مشاهده با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی یادآور شد: این اداره بر اساس ضوابط و استانداردهای زیست محیطی به مراکز صنعتی فعال آلاینده در گچساران هشدارهای لازم را می‌دهد.

دیانتی‌نسب افزود: در صورت عدم توجه به هشدارها و رعایت‌نکردن اصول زیست محیطی با هماهنگی مراجع قضایی اقدام به تعطیلی مراکز آلاینده می‌کند.

این مقام حفظ محیط زیست در گچساران از صاحبان کارخانه‌ها و صنایع خواست تا با نصب فیلترهای لازم از ورود آلاینده‌های زیست محیطی به هوا و رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

دیانتی‌نسب یادآور شد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست گچساران به طور مستمر واحدهای صنعتی گچساران را کنترل و پایش کرده و گزارشات لازم را ارائه می‌دهند.

وی هدف از این کار را جلوگیری از تخریب محیط زیست و آلوده‌شدن هوا و رودخانه‌ها توسط مواد آلاینده مراکز صنعتی عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول