اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آزمایشگاه هوای محیط زیست اصفهان خبر داد

استفاده از سوخت پاک برای کنترل حجم آلاینده‌های نیروگاه‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان گفت: نیروگاه‌ها باید برای کنترل حجم آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت از سوخت پاک استفاده کنند.

استفاده از سوخت پاک برای کنترل حجم آلاینده‌های نیروگاه‌ها

بابک صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر باید در میان مردم نهادینه شود، اظهار داشت: سوخت مازوت نیروگاه‌ها یکی از منابع ثابت افزایش آلودگی هوا به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه معاینه فنی خودرو‌ها بخش عمده‌ای از آلودگی هوا را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به شدت دنبال یک‌ ساله شدن و حداقل دو ساله شدن معاینه فنی خودرو‌هاست.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: به طور معمول در زندگی شهری و به ویژه در کلان‌شهر‌ها مشکلات و معضلاتی وجود دارد که آلودگی هوا نیز از جمله این موارد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آلودگی هوا موضوع جدیدی نیست، ادامه داد: کشور‌های اروپایی و آمریکایی نیز از سال‌ها پیش با مشکل آلودگی هوا مواجه بوده‌اند، اما این کشور‌ها با یک برنامه‌ریزی منسجم توانسته‌اند مشکلات موجود در زمینه آلودگی هوا را کنترل کنند.

صادقیان با اشاره به اینکه کاهش و کنترل مشکلات موجود در زمینه آلودگی هوا به فرهنگ‌سازی نیاز دارد، تأکید کرد: در حال حاضر درصد بسیاری از شهروندان برای رفت و آمد در سطح شهر از وسایل‌نقلیه شخصی خود استفاده می‌کنند که وسایل‌نقلیه شخصی درصد بالایی از آلودگی موجود در سطح شهر را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌های مدیریتی دولت نیز مردم باید برای کاهش آلودگی هوا مباحث زیست‌محیطی را رعایت کنند، افزود: در حال حاضر زیر‌ساخت‌های لازم برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر به صورت کامل فراهم نیست.

مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر آلودگی ناشی از نیروگاه‌های اصفهان به صورت کامل برطرف نشده است، بیان کرد: فعالیت واحد‌های تولید و صنعتی به عنوان منابع ثابت آلودگی‌های موجود در سطح شهر به شمار می‌رود که این اداره آلودگی ناشی از بسیاری از این واحد‌ها را کنترل کرده است.

وی گفت: نیروگاه‌ها باید برای کنترل حجم آلاینده‌های ناشی از سوخت مازوت از سوخت پاک استفاده کنند و تحقق این موضوع به کنترل و کاهش درصد بالایی از آلودگی کلان‌شهر اصفهان کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول