اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

تا پایان سال 92 ایران از صنایع آلاینده عاری می‌شود

خبرگزاری فارس: به گفته قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تا پایان سال 92 ایران از وجود صنایع آلاینده عاری می‌شود.

تا پایان سال 92 ایران از صنایع آلاینده عاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌محمد شاعری عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: جایگزینی صنایع پاک به جای صنایع آلوده فعلی یکی از سیاست‌های اصلی سازمان محیط زیست کشور است و با توجه به وجود 2 هزار و 800 صنعت آلوده در کشور که مشمول پرداخت عوارض آلایندگی نیز می‌شوند، یک‌هزار و 400 مورد از آنها تا پایان سال جاری و مابقی تا پایان سال 92 رفع آلایندگی می‌شوند.

شاعری افزود: با همکاری بخش خصوصی و سازمان صنعت، معدن و تجارت از فعالیت آن دسته از واحدهای صنعتی که استانداردهای آلایندگی را رعایت نمی‌کنند به طور موقت جلوگیری به عمل می‌آید و این واحدها تا زمان رفع آلودگی اجازه فعالیت ندارند.

وی جلوگیری از واردات و استفاده از آزبست را از دیگر اولویت‌های حوزه متبوع خود خواند و ادامه داد: در سال جاری نیز همچون سال گذشته به جز واحدهای تولیدکننده آب و فاضلاب شهری و روستایی تمام واحدهای صنعتی از استفاده از آزبست منع می‌شوند.

قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: همچنین هیچ شخصی حق استفاده از خودروهای دارای منشأ آزبستی را ندارد.

شاعری گفت: جشن پایان دفع غیربهداشتی زباله که امروز در قزوین برگزار شد تا پایان شش ماهه نخست سال در تمام کلان‌شهرها و تا پایان سال جاری در تمام مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن دفع غیر بهداشتی زباله پسماندهای بیمارستانی و خانگی به طور کامل دفع و دفن می‌شوند.

قائم‌مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: عملیات اجرایی دفع بهداشتی زباله در قزوین در هفته جاری با پلاستیک‌های تجدیدپذیر که در بازه دو تا سه ساله تجزیه می‌شوند آغاز و تولید مواد بازیافتی از آنها کار خود را در پیش می‌گیرد.

شاعری بیان کرد: پیش از این پلاستیک‌ها تا 200 سال روی خاک باقی می‌ماندند و پسماندهای شیمیایی حاصل از آنها موجب آلودگی منابع آب و خاک می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این جشن در استان‌های تهران و مرکزی هم برگزار شده است، اذعان کرد: امروز همزمان با پایان دفع غیر بهداشتی زباله در قزوین، دو خط 250 تنی زباله نیز در سایت محمدآباد افتتاح شد که از این پس ضمن مدیریت و پردازش تمام پسماندهای شهر قزوین در این سایت، بخش عمده‌ای از آنها به کمپوست تبدیل شده و در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال جاری تمام پسماندهای بیمارستانی به صورت بهداشتی در بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی شده و پس از آن به مراکز دفن زباله منتقل شوند.

شاعری یادآور شد: تا پایان سال 93 تمام پسماندهای صنعتی مدیریت می شوند و هیچ زباله‌ای باقی نمی‌ماند که به صورت غیربهداشتی دفع شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از پسماند به عنوان منبع انرژی تصریح کرد: تلاش می‌شود در دو مقطع سه و دو ساله، ابتدا تمام پسماندها ساماندهی و مدیریت شوند و سپس کیفیت مدیریت آنها ارتقا یابد که به این ترتیب تا پنج سال آتی شاخص مدیریت پسماند ایران به استانداردهای جهانی می‌رسد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول