اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا:

واحدهای آلاینده اخطار زیست محیطی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا گفت: به آن دسته از واحدهایی که آلاینده و دفن زباله غیراصولی و بهداشتی دارند اخطار داده می‌شود تا برای محیط زیست سالم گام‌های اساسی برداشته شود.

واحدهای آلاینده اخطار زیست محیطی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، به همت اداره حفاظت و محیط زیست نکا و با همکاری کارخانه سیمان نکا، منابع طبیعی، هلال احمر، بهزیستی، جهاد کشاورزی، تربیت بدنی، شهرداری و... ارتفاعات جنگلی کوهسارکنده نکا در هفته زمین پاک، از زباله‌های به جا مانده پاک‌سازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نکا افزود: حفاظت از محیط زیست و نگهداری از این سرمایه خدادادی از جمله وظایف مهمی است که برعهده ماست و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم.

محمدعلی طالبی ابراز داشت: توجه به زمین پاک و حفاظت از محیط زیست باید در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه شود و این مهم با تلاش مسئولان و مردم و اجرای برنامه‌ها و اقدامات مختلف محقق می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به پاکیزگی زمین و خاک تنها متعلق به یک روز و یک هفته نیست بلکه باید با فرهنگ‌سازی مناسب، آحاد جامعه را در این زمینه دوستدار طبیعت کنیم تا از دفع غیر اصولی زباله در طبیعت جلوگیری شود.

رئیس اداره محیط زیست نکا تصریح کرد: حفظ و پاک‌سازی زمین از آلودگی‌ها مهم‌ترین وظیفه ما در قبال طبیعت است تا از فضا، مکان و هوای پاک و مناسب بهره‌مند شویم.

طالبی با گرامیداشت روز زمین پاک خواستار توجه به حفظ محیط زیست توسط آحاد جامعه شد و بیان داشت: هفته زمین پاک امسال با شعار «سلامت زمین - سلامت انسان» آغاز شده تا انسان در نگهداری از طبیعت بیشتر از گذشته دقت کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ زمین پاک و حفاظت از محیط زیست باید در سطح خانواده‌ها به صورت عملی اشاعه و توسعه یابد تا جزیی از فرهنگ جامعه شود.

این مسئول گفت: بر اساس آیات و روایات حفاظت از محیط زیست واجب بوده و اگر انسانی شاخه درختی را بشکند همانند این است که پر پرنده‌ای را جدا کرده باشد و اگر این مهم در دستور کار قرار گیرد و به این آیات و روایات توجه شود، می‌توانیم شاهد جامعه‌ای سالم و بدون مشکلات زیست محیطی باشیم.

رئیس اداره محیط زیست نکا در ادامه متذکر شد: در این هفته از واحدهای تولیدی شهرستان بازدید و به آن دسته از واحدهایی که آلاینده و دفن زباله غیراصولی و بهداشتی دارند اخطار داده می‌شود تا برای محیط زیست سالم گام‌های اساسی برداشته شود.

طالبی اذعان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، پیاده‌روی کارکنان ادارات، زنگ زمین پاک، پاک‌سازی محیط زیست و... از جمله برنامه‌های این هفته است که انجام و یا در حال انجام است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول