اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

بازیافت زباله‌ها کاهش آلاینده‌ها را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با بازیافت پسماند‌ها و استفاده از آنها در تولید کود آلی و انرژی درصد بالایی از آلاینده‌ها کاهش می‌یابد.

بازیافت زباله‌ها کاهش آلاینده‌ها را به همراه دارد

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته با دفن پسماند‌ها با تخریب چندین هکتار زمین مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: اما از سال گذشته تاکنون هیچ پسماندی در کلان‌شهر اصفهان دفن نشده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی نیروگاه شرق اصفهان تمامی پسماند‌های موجود در سطح شهر توسط شهرداری جمع‌آوری شده و برای تولید انرژی و تبدیل به محصولات جانبی به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از پسماند‌های خشک مانند قوطی‌های فلزی و ظروف پلاستیکی نیز بازیافت می‌شوند و به چرخه مصرف بازگردانده می‌شوند، تصریح کرد: بخشی از پسماند‌ها نیز به کود آلی تبدیل می‌شود و در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی به هدف از عدم دفن زباله‌ها و پسماند‌های موجود در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: کلان‌شهر اصفهان به عنوان نماد سایر کلان‌شهر‌ها جشن پایان دفن زباله‌ها را در نخستین هفته از اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌کند.

لاهیجان‌زاده تأکید کرد: در حال حاضر کلان‌شهر‌های تبریز و مشهد نیز درصدد دست‌یابی به روش‌های نوین جمع‌آوری زباله‌ها و استفاده از پسماند‌ها برای تولید انرژی هستند.

وی با اشاره به اینکه کود آلی در اصفهان، شاهین‌شهر، زرین‌شهر و نجف‌آباد تولید می‌شود، افزود: هم‌چنین این شهر‌ها چندین شهر حوزه شهرستانی خود را پوشش می‌دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: با بازیافت پسماند‌ها و استفاده از آنها در تولید کود آلی و انرژی درصد بالایی از آلاینده‌ها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم‌چنین بازیافت پسماند‌های موجود در سطح شهر، حفظ اراضی ملی را به دنبال دارد، گفت: هم‌چنین بیماری‌های میکروبی و بیماری سالک با بازیافت پسماند‌ها و زباله‌ها کاهش می‌یابند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول