اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

واحدهای بزرگ صنعتی از لیست صنایع آلاینده خارج شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: واحدهای بزرگ صنعتی در این استان از لیست صنایع آلاینده خارج شدند.

واحدهای بزرگ صنعتی از لیست صنایع آلاینده خارج شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین آبسالان بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته زمین پاک اظهار داشت: این واحدهای صنعتی با اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب و صرف هزینه‌های بالا این واحدهای صنعتی را به حد استاندارد رسانده و از لیست صنایع آلاینده خارج شدند.

وی افزود: با این وجود باید مدیریت راهبری در این واحدهای صنعتی انجام تا از بروز آلایندگی مجدد در محیط زیست از سوی این واحدها جلوگیری شود.

* روزانه 350 تن زباله در شهرهای خراسان شمالی تولید می‌شود

آبسالان در ادامه با اشاره به تولید روزانه حدود 350 تن زباله در شهرهای این استان اظهار داشت: بیشترین زباله تولیدی استان مربوط به بجنورد است.

وی همچنین تولید زباله در روستاها را از چالش‌های محیط زیست در این مناطق عنوان کرد و گفت:‌ باید آموزش‌های لازم در زمینه دفن پسماند و حفاظت محیط زیست در این مناطق به روستاییان ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، بر مدیریت پسماند در استان تاکید کرد.

* عامل نابودی محیط زیست تخریب زیستگاه‌هاست

وی در ادامه مهم‌ترین عامل نابودی محیط زیست را بر اساس پژوهش‌های علمی تخریب زیستگاه‌ها عنوان کرد.

آبسالان تصریح کرد: از نظر علمی 75 درصد از عامل نابودی محیط زیست تخریب زیستگاه‌ها بوده که سبب آسیب جدی حیات وحش می‌شود.

وی 15 درصد از عامل تخریب محیط زیست را نیز شکار غیرمجاز و 10 درصد را هم ورود گونه‌های غیربومی عنوان کرد.

* حفظ محیط زیست سلامت انسان‌ها را تضمین می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال هفته زمین پاک، با عنوان سلامت زمین، سلامت انسان است، گفت:‌ حفظ محیط زیست در واقع سلامت انسان‌ها را تدوین کرده و مانع بروز بیماری‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین تنها سیاره‌ای بوده که انسان به طور اجتماعی در آن زندگی می‌کند، افزود: نباید با آسیب رساندن به محیط زیست و زمین پدیده‌هایی چون ریز گردها که برای انسان و محیط زیست مضر بوده، ایجاد کرد.

آبسالان تصریح کرد: همه باید در صیانت از محیط زیست و عرصه‌های حفاظت شده مشارکت و سهیم باشند.

* پیش‌بینی برنامه‌ها به مناسبت زمین پاک در خراسان شمالی

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای هفته زمین پاک در این استان توسط محیط زیست خراسان شمالی اظهار داشت: بر همین اساس جشنواره کودک و محیط زیست، کوهنوردی، زنگ زمین پاک به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی پاک‌سازی عرصه‌های محیط زیست و کوه باباموسی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به همین مناسبت عنوان کرد و از عموم علاقه‌مندان به محیط زیست دعوت به عمل آورد تا در این برنامه‌ها مشارکت و حضور داشته باشند.

هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول