اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست اصفهان:

1250 واحد صنعتی آلاینده در اصفهان شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از شناسایی یک هزار و 250 واحد صنعتی آلاینده در این استان خبر داد.

1250 واحد صنعتی آلاینده در اصفهان شناسایی شدند

محمود لاهیجان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از این تعداد واحد آلاینده در استان اصفهان 600 تا 700 واحد آلاینده کوره‌های آجرپزی و کارگاه‌های ریخته‌گری هستند.

این مسئول عنوان کرد: تبدیل کوره‌های آجرپزی سنتی به صنعتی استان اصفهان حدود 700 واحد آلاینده را از مجموع واحدهای آلاینده حذف می‌کند.

به گفته وی، در سال 90 اقدامات گسترده‌ای برای پالایش صنایع آلاینده استان صورت گرفته که این اقدامات می‌تواند حدود یکصد واحد آلاینده را نسبت به رفع آلایندگی واحد خود متوجه ساخته و موجب خارج شدن آن واحد از زمره واحدهای آلاینده استان شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی پایه‌ای برای بخش‌های کوره‌های آجرپزی، معادن گچ و واحدهای تولید گچ در استان انجام شده تصریح کرد: عمده معادن گچ اطراف اصفهان تعطیل شده و این صنف به طور کلی از لیست واحدهای آلاینده حذف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمامی 220 کوره آجرپزی اصفهان در حال جانمایی برای جابه‌جایی است یادآور شد: معادن شن و ماسه نیز شش ماه فرصت دارند تا نسبت به جابه‌جایی اقدام کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، از گازرسانی به 92 واحد کوره آجرپزی اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: گازرسانی به بیش از یکصد واحد آجرپزی اصفهان نیز در حال انجام است که با گازرسانی به این واحدها بخش عمده‌ای از آلودگی کوره‌های آجرپزی کنترل می‌شود.

لاهیجان‌زاده خاطر نشان کرد: عمده واحدهای صنعتی بزرگ اصفهان خود را به استانداردهای رفع آلودگی رسانیده و تنها واحد ذوب‌آهن باقی مانده که این واحد صنعتی نیز بیش از 70 درصد برنامه‌های رفع آلودگی در این واحد را انجام داده و تا مهرماه سال 91 نیز به طور کلی مشکل این واحد صنعتی نیز رفع می‌شود و با رفع آلودگی این واحد بزرگ صنعتی، دیگر واحد آلاینده بزرگی در اصفهان وجود ندارد.

این مسئول همچنین از اجرای آخرین مرحله نصب فیلتراسیون فولاد مبارکه در هفته گذشته خبر داد و یادآور شد: برای اجرای نصب فیلتراسیون فولاد مبارکه، بالغ بر 180 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد:برای نصب فیلتراسیون سیمان سپاهان 80 میلیارد تومان و همچنین ذوب‌آهن اصفهان تا کنون 90 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در پایان اذعان داشت: در مجموع 300 میلیارد تومان طی پنج سال گذشته هزینه استانداردسازی و رفع آلودگی صنایع استان اصفهان شده است. 

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول