اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور پاسداشت شهید باکری در تبریز

مسابقه نمایشنامه‌نویسی با رویکرد دفاع مقدس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی با عنوان "بدر" با رویکرد دفاع مقدس در تبریز خبر داد.

مسابقه نمایشنامه‌نویسی با رویکرد دفاع مقدس برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده اظهار کرد: این مسابقه در جهت پاسداشت مجاهدت‌های سردار شهید "مهدی باکری" و با بهره‌گیری از دو اثر ادبی در حوزه دفاع مقدس شامل کتاب "نورالدین پسر ایران" نوشته "معصومه سپهری" و "خاک‌های نرم کوشک" نوشته "سعید عاکف" برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقه یاد شده با هدف تولید متون نمایشی فاخر و مبتنی بر محتوای ارزشی آثار ادبی حوزه دفاع مقدس و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان عرصه جهاد و شهادت در میان نسل جوان برگزار می‌شود.

داننده تقویت روحیه خودباوری،‌ابتکار و خلاقیت هنرمندان عرصه‌ هنرهای نمایشی کشور و ایجاد زمینه برای تولید و ارائه آثار نمایشی مطلوب و همچنین شناسایی استعدادهای جوان، متعهد و متخصص حوزه هنرهای نمایشی کشور را از دیگر اهداف این مسابقه برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: آثار تولید شده باید مبتنی بر محتوای یکی از دو اثر یاد شده باشد و اشاره جزئی و گذرا به محتوای این دو اثر کافی نخواهد بود.

وی انتخاب متن را مهمترین گام در عرصه نمایش عنوان کرد و گفت: پیش از این نیز در این راستا مسابقه نمایشنامه‌نویسی از کتاب "دا" نوشته "اعظم حسینی" و "لشکر خوبان" نوشته "معصومه سپهری" برگزار شده است.

براساس این گزارش علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا سی‌ام آذرماه 91 به دبیرخانه مسابقه واقع در تبریز، خیابان امام‌خمینی، امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.ershad-as.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول