اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

دفاع مقدس در قالب هنر معرفی شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه دفاع مقدس باید در قالب هنر معرفی شود، گفت: متأسفانه مجموعه‏های فرهنگی در این زمینه با هم هماهنگ نیستند.

دفاع مقدس در قالب هنر معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی استادحسینی صبح امروز در بازدید از نمایشگاه آثار هنری هنرمندان استان سمنان اظهار داشت: اثر هنرمندان زمانی مؤثر است که انسان را به سوی کمال برساند و هنر این است که انسان به خدا نزدیک شود.

وی افزود: زیبایی‏های خلقت در آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، مشاهده می‏شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان آثار ارائه شده هنرمندان در این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم برای تشویق هنرمندان، از این نمایشگاه بازدید کنند.

استادحسینی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس یک منبع غنی هنری است، گفت: هیچ کشوری این منبع عظیم را ندارد و بر هنرمندان کشور واجب است که زیبایی‏های دفاع مقدس را به مردم نشان دهند.

وی اضافه کرد: باید در خصوص ارائه آثار هنری با محوریت هشت سال دفاع مقدس در جامعه بیشتر تلاش کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: متأسفانه مجموعه‏های فرهنگی کشور غالباً با هم هماهنگ نیستند و در این زمینه هر قدر کار انجام شود، کم است.

استادحسینی با بیان اینکه هنر تئاتر بسیار مؤثر است، تأکید کرد: ما مسلمان هستیم و باید برای فرهنگ‏سازی هشت سال دفاع مقدس و ترویج اسلام ناب محمدی(ص) از امکانات موجود بیشترین بهره‏برداری را داشته باشیم.

در این بازدید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و مسئول بسیج هنرمندان استان نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز گفت: نخستین اکسپوی استان سمنان تا 15 خرداد در فرهنگسرای کومش سمنان برپا خواهد بود.

محسن عرب‏امیری افزود: براساس بند 119 قانون بودجه سال 90 تمام دستگاه‏های اجرایی موظف هستند یک درصد از بودجه عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: از این‌رو، در این اکسپو نخستین خرید از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان انجام شد.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: تمام آثار ارائه شده در اکسپوی استان سمنان به اکسپویی که در تهران برگزار خواهد شد، معرفی شده‏اند.

عرب‏امیری برگزاری دائمی اکسپوی استان سمنان را مطلوب دانست، اما به ‌دلیل کمبود فضا و مکان، برگزاری اکسپو در شهرستان‏های استان و در ایام مختلف سال را مناسب‏تر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول