اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 162 اثر در مشگین‌شهر

جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس برترین‌های خود را شناخت

خبرگزاری فارس: مسابقات استانی شعر و خاطره ایثار در مشگین‌شهر با شناخت نفرات برگزیده در هر دو بخش به کار خود پایان داد.

جشنواره شعر و خاطره دفاع مقدس برترین‌های خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم اختتامیه این جشنواره که جمعه شب در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد در بخش شعر فارسی آزاد احسان محمدی از اردبیل و در بخش ترکی نیز علی سعادت‌خانی از نیر به عنوان نفرات اول این جشنواره معرفی شدند.

در این دوره از مسابقات در بخش موضوعی شعر فارسی نیز شبنم فرضی‌زاده از اردبیل اول شد و در این بخش در شعر ترکی کامیل قهرمان‌اوغلی در مکان نخست قرار گرفت.

در بخش خاطره‌نویسی یحیی حمیدزاده، صیاد ولی‌زاده مقدم و سیدطاهر بنی‌هاشم هر سه از مشگین‌شهر به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشگین‌شهر در سخنانی اظهار داشت: این شهرستان در دو سال اخیر میزبان این جشنواره ارزشمند بوده که انتظار می‌رود دبیرخانه دائمی این جشنواره در این شهرستان مستقر شود.

محمد جعفری بیان داشت: در این جشنواره 80 شاعر و اهل قلم از استان اردبیل و 10 نفر نیز خارج از استان حضور داشته و بیش از 162 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.

وی محوریت این جشنواره را تصویرگری زیبا از دوران دفاع مقدس در قالب شعر و خاطره و فتح خرمشهر اعلام کرد و افزود: هدف اصلی ما معرفی هنرمندان خلاق در حوزه دفاع مقدس، نشر و ترویج اندیشه‌های ناب دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و بیان خاطرات از زبان راویان جنگ و یادگاران این ایام پرحادثه است.

این مسئول با یادآوری اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس از طریق خلق چنین آثاری میسر می‌شود خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تولد و بالندگی این فرهنگ مقدس و نتایج ارزشمند آن نیاز داریم.

جعفری در پایان سخنان خود تصریح کرد: هنرمندان ما بهترین تصویرگر و زیباترین مصوران جنگ هستند که اگر با دقت و ظرافت در انتقال پیام بکوشند تاثیرگذارترین نقش را در انتقال این مفاهیم برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول