اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 250 شاعر از سراسر کشور

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار ونشر دفاع مقدس استان کردستان از برگزاری بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس با حضور 250 شاعر از سراسر کشور در سنندج خبر داد.

بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، داود مهاجر صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این کنگره در سنندج اظهار کرد: تاکنون 19 مرحله این کنگره در سطح کشور برگزار شده که هر ساله نیز از کیفیت بسیار خوبی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری ارگان‌ها و ادارات سطح استان این کنگره در کردستان به بهترین شکل برگزار شود و زمینه‌ای برای معرفی بیش از پیش مظلومیت شهدا و فرهنگی بودن کردستان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کردستان بر تقویت فرهنگ و ادبیات پایداری در کردستان تاکید کرد و افزود: این استان در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش نامگذاری شده و ضرورت دارد تا این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر از سوی مسئولان فرهنگی دنبال شود.

مهاجر خاطرنشان کرد: در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس بیش از 250 نفر از شعرای برجسته که بالاترین رتبه‌های شعرخوانی در حوزه دفاع‌مقدس و شعر پایداری را کسب کرده‌اند، حضور دارند.

وی به روح لطیف هنرمند در ترسیم زیبایی‌ها به حوزه جنگ اشاره کرد و افزود: آنچه در دوران دفاع مقدس به‌عنوان یک تابلوی زیبا نمود یافته است جز ایثار، اخلاص و شهادت نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: شعر، نمایش، تئاتر و ساخت فیلم یکی از بهترین زمینه‌های نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است که باید این اندیشه متعالی را به ظریف‌ترین شکل و عالی‌ترین نقوش بیان کرد.

مهاجر از زبان شعر به‌عنوان برنده‌ترین سلاح فرهنگی در مقابل توطئه‌های نرم دشمنان نام برد و گفت: مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان نیازمند کار در حوزه‌های مختلف دینی و فرهنگی برای تولید قدرت نرم است که تحقق آن زمینه مصون ماندن ملت به‌ویژه جوانان برابر هجمه‌های دشمنان را فراهم می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کردستان زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و تبیین ایثارگری‌های ملت ایران در جنگ تحمیلی را بهترین قدرت‌نرم دانست و گفت: اگر ما بتوانیم در این مسیر به خوبی حرکت کنیم بدون شک آنان را در برابر هجمه‌های فکری و نرم دشمنان بیمه کرده‌ایم.

مهاجر خاطرنشان کرد: اگر چه استقبال سایر استان‌ها برای میزبانی این کنگره زیاد بود اما ما افتخار برگزاری این کنگره برای دومین بار در کردستان فرهنگی را کسب کردیم.

وی از دوران جنگ به‌عنوان تابلوی زیبایی از معرفت، بصیرت و شناخت ملت ایران نام برد و گفت: سراسر دوران هشت سال دفاع مقدس پر از زیبایی است و این زیبایی‌ها در دید هنرمندان به نقطه کمال و اوج می‌رسد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های سطح استان بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول