اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه خبر داد

برگزاری کنگره شهدای تبلیغات دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت: شناسایی شهدای تبلیغات در دوران دفاع مقدس آغاز شده و سال آینده کنگره شهدای تبلیغات دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره شهدای تبلیغات دفاع مقدس

سردار محمدعلی آسودی در حاشیه حضور در کنگره شهدای تبلیغات لشکر ثارالله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تجلیل از دست‌اندرکاران این یادواره اظهار کرد: عناصر فعال در تبلیغات دوران دفاع مقدس در ثبت و ضبط و انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلاش‌های زیادی را متحمل شدند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به معرفی و الگوسازی از شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنها در داخل و در سطح بین‌المللی نیاز داریم.

آسودی اضافه کرد: نیاز است در حوزه فرهنگی و تبلیغات به صورت عملی از تجارب ارزشمند آن دوران مدل‌سازی و الگوبرداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی شهدای تبلیغات در دوران دفاع مقدس آغاز شده و در سال آتی کنگره شهدای تبلیغات کشور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که معارف جنگ را گنج نامیدند، باید از دسترنج بچه‌های تبلیغات که لحظه‌ها را شکار می‌کردند و با فیلم، عکس، نقاشی، خاطره‌نویسی و دیگر هنرها به شکار سوژه‌ها می‌پرداختند، بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: زحمات و تلاش رزمندگان تبلیغات حتی مورد استفاده رزمندگان حماس و حزب‌الله لبنان قرار گرفت و این تجارب که در شرایط سخت و با مظلومیت کسب شد، ادبیاتی را رقم زد که عنوان "جنگ" را به "دفاع مقدس" تغییر داد.

آسودی ادامه داد: کارهای تبلیغات از خط مقدم تا پشت جبهه و حتی شهرها را در بر می‌گرفت و هویت‌بخشی اسلامی و شیعی در تبلیغات ملموس بود.

وی به علائم، نشانه‌ها، شعارها، نوحه‌ها و دیگر فعالیت‌های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: این امور به نوعی هویت‌بخشی اسلامی و ارزشی را به همراه داشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بسیاری از صحنه‌های زیبایی که در آن دوران ثبت و در دنیا پخش شد، توسط رزمندگان تبلیغات گرفته شده است.

آسودی افزود: تمام واحدهای جنگ اعم از لجستیک و غیره برای بخش مادی و غیر معنوی رزمندگان تلاش می‌کردند و بخش معنوی جنگ توسط نیروهای تبلیغات صورت می‌گرفت.

وی توان‌بخشی روحی به رزمندگان را از دیگر بخش‌های فعالیت رزمندگان تبلیغات برشمرد و گفت: هنوز نتوانسته‌ایم تلاش‌های بی‌حد و حصر مجموعه تبلیغات را به خوبی شناسایی کرده و به عنوان یک کار ارزشی ثبت کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حضور موثر خبرنگاران داخلی و خارجی در مناطق عملیاتی برای انعکاس پیروزی‌های رزمندگان اسلام یاد کرد و افزود: عظمت کار تبلیغات که واسط رزمندگان بود در والفجر هشت با آوردن خبرنگارانی از آمریکا، اروپا، افریقا و آسیا ثبت و ضبط شد به طوری که خبرنگار رویترز اعتراف کرد که در مقابل عظمت کار رزمندگان اسلام مات و مبهوت است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول