اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مخالفت دو تن از اعضای شورای شهر شیراز

جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

خبرگزاری فارس: با مخالفت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا، جانمایی احداث آب‌نمای تصویری و موزیکال بنیاد حفظ آثار برای بررسی مجدد به کمیسیون بازگشت.

جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس به کمیسیون بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در جلسه علنی بعدازظهر امروز شورا جانمایی آب‌نمای دفاع مقدس بنابر پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بررسی شد.

علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز در این زمینه گفت: احداث آب‌نمای موزیکال دفاع مقدس آرزوی مسئولان و مردم شیراز است.

وی افزود: احداث این آب‌نما در نزدیکی پروژه پل ولی‌عصر مناسب نیست چرا که تحت‌الشعاع عظمت پل قرار می‌گیرد.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: بهترین مکان برای احداث این آب‌نما ورودی گلزار شهدا در سه راه دالرحمه است که المان 14 هزار شهید این استان نیز در آنجا احداث می‌شود و آب‌نما در کنار آن جلوه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی افزود: در صورتی که بنیاد حفظ آثار بر نظر خود در جانمایی پافشاری کند به دلیل آنکه فضای اطراف پل ولی‌عصر برای کارگاه‌های طرح مورد نیاز است احداث آب‌نما دو سال و تا پایان عملیات احداث پل به تاخیر می‌افتد؛ در حالی که در تاریخ 22 بهمن‌ماه می‌شود آب‌نما را در کنار المان شهدای استان راه‌اندازی کرد و هر کس به سوی فرودگاه در حرکت باشد این سازه زیبا را مشاهده کند.

این گفته شهردار، با مخالفت عرب و مختاری اعضای شورا مواجه شد که در جلساتی با کارشناسان بنیاد حفظ آثار بر لزوم احداث این آب‌نما در جنوب شهر و در نزدیکی موزه دفاع مقدس توافق کرده بودند.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، پیشنهاد احداث آب‌نما در بلوار چمران یا نهر اعظم و سه راه دالرحمه مناسب نیست به این دلیل که جنوب شهر همان فضایی را تداعی می‌کند که رزمندگان برای جبهه اعزام می‌شدند و همچنین بنیاد حفظ آثار در نظر دارد فضای مابین آب‌نما و باغ موزه را با طرح‌هایی ویژه رنگ و بوی ایثار و جهاد ببخشد.

در ادامه این جلسه رئیس شورای شهر و شهردار شیراز خواستار تغییر جانمایی پیشنهادی بنیاد حفظ آثار شدند و بنابر رای اعضای شورا و برای بررسی بیشتر و بازدید از نزدیک، جانمایی آب‌نما به کمیسیون مربوطه بازگشت.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول