اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ناگفته‌های دفاع مقدس به جامعه بیان شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات‌درمانی استان زنجان گفت: باید ناگفته‌ها و واقعیات دفاع مقدس به خوبی به جامعه بیان شود.

ناگفته‌های دفاع مقدس به جامعه بیان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، زین‌العابدین صفوی شنبه ‌شب در اختتامیه دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان سطر و خاطره اظهار کرد: دفاع مقدس بزرگترین حادثه پس از بعثت پیامبر گرامی اسلام و واقعه کربلا است که ناگفته‌های آن به جامعه عرضه نشده است.

وی با بیان اینکه هرچه زمان می‌گذرد چهره تابناک دوران دفاع مقدس از لابه‌لای خاطرات به خوبی دیده می‌شود، افزود: در حال حاضر دفاع مقدس بدون مقاصد سیاسی و اقتصادی و بدون حب و بغض‌ها به جامعه ارائه می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: هرچه از دوران دفاع مقدس می‌گذرد، بازگویی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران دفاع مقدس افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش انتقال در مورد دوران جنگ نباید موجب کاهش انطباق آن با واقعیت‌ها شود، افزود: نباید سندهای معین حسی به سندهای غیرحسی غیرمعین تبدیل شود.

وی از خاطرات دوران دفاع مقدس به عنوان اسناد زنده آن دوران نام برد و افزود: برای اینکه نسل جوان یک حقیقت متفق‌القول را بپذیرد، باید این خاطرات به نحو مطلوب و آنچه که در واقعیت جنگ رخ داده، به جامعه عرضه شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بر ضرورت جمع‌آوری اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: در نوشتن خاطرات نیز ضروری است از خاطرات همه افراد تاثیر‌گذار جنگ از جمله شهدا، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و فرماندهان جنگ استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بین آنچه در دوران دفاع مقدس وجود داشت با آنچه که گاهی در جامعه عرضه می‌شود، تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، افزود: بین آنچه در جنگ رخ داده با آنچه تبلیغ می‌شود تفاوت زیادی وجود دارد.

صفوی بر ضرورت توجه به واقع‌نمایی در برنامه‌های مربوط به دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید از نگاه تک‌بعدی به این دوران جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول