اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد تند قالیباف از سوء‌استفاده برخی‌ها از جنگ

کسانی که جبهه نرفتند‌ حق ندارند جزو میراث‌خواران ‌دفاع مقدس باشند

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: کسانی که جبهه و جنگ نرفتند حق ندارند ادعای جنگ کنند و وظیفه همه این است که امروز میراث‌دار دفاع مقدس بوده نه اینکه میراث‌خوار آن باشیم.

کسانی که جبهه نرفتند‌ حق ندارند جزو میراث‌خواران ‌دفاع مقدس باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف صبح امروز در همایش بزرگ حماسه سوم خرداد که در مسجد فقید سبزواری مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است، اظهار داشت: این پیروزی به دست شما و در سایه رهبری امام(ره) اتفاق افتاد، این را باید توجه داشته باشیم که خدای متعال هیچ‌ گاه این خوبی‌ها و فداکاری‌های خالصانه شما را به دست فراموشی نمی‌سپارد.

وی افزود: اساساً سوم خرداد دشمنان نظام را تحقیر و تضعیف و کلیه برنامه‌های از پیش طراحی شده آنها را نیز مردد کرد و سرنوشت جنگ نیز پس از فتح خرمشهر کاملاً متفاوت شد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: نقطه اوج فتح خرمشهر همان جمله امام‌ خمینی(ره) است که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: فضای معنوی و منطبق بر سنت‌های الهی آنچنان تاثیراتی بر جوانان آن روز داشت که گاهی خانواده آنان هم متعجب می‌شدند، در جبهه غیبت، دروغ و مال حرام خوردن نبود و محال بود دو برادر در مقابل هم بایستند و در موردی بحث کنند و تصور کنید که یکی دروغ می‌گوید و چنین چیزی حتی به فکر کسی هم خطور نمی‌کرد و نتیجه آن شد که این برگ زرین برای همیشه در تاریخ باقی بماند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید بر مبنای سنت‌های الهی در این راه استقامت کنیم، خاطرنشان کرد: همان‌طور که حضرت امام فرمودند اگر می‌خواهید به مملکت آسیب نرسد، همه پشتیبان ولایت‌فقیه باشید، باید در همین مسیر مستحکم و استوار حرکت کنیم.

قالیباف تاکید کرد: امروز همه توطئه‌های داخلی و خارجی در همین مسیر حرکت می‌کند و همه قصد دارند که عمود خیمه را بشکنند ولی ما باید توجه داشته باشیم که تلاش کنیم و نگذاریم کوچک‌ترین آسیبی وارد شود.

وی با بیان اینکه باید همه در ترویج و گسترش فرهنگ دوران دفاع مقدس بر مبنای سنت‌های الهی تلاش کنیم، گفت: امروز در سیستم اداری اگر خوب کار کنیم باید از قبل پاداش و ترفیع آن هماهنگ باشد، هشت ساعت کار اداری خود را که انجام نمی‌دهیم هیچ، 120 ساعت اضافه‌کاری هم می‌خواهیم و می‌گیریم، ماموریت نرفته را هم رفته می‌گیریم و در زمان اداری کار شخصی انجام می‌دهیم و نتیجه آن را به خانواده خود می‌دهیم.

شهردار تهران افزود: در نهایت زمانی که آسیب اجتماعی به سراغمان آمد و بچه‌مان حرفمان را گوش نداد می‌گوییم جامعه اشکال دارد، نمی‌گویم در جامعه اشکال نیست اما مال حرام از حلقوم هر که پایین رفت اثر وضعی خود را دارد و خدا تفاوتی در آن قائل نیست.

وی ادامه داد: مگر می‌توان مال حرام را خورد و بعد در مسیر خدا بوده و بعد هم بخواهیم از آرمان‌ها و ارزش‌ها نظام و انقلاب و دفاع مقدس دفاع کنیم قطعا این چنین فردی در مسیر الی‌الله قرار نمی‌گیرد.

شهردار تهران تاکید کرد: امروز وظیفه اصلی همه این است که میراث دار دفاع مقدس باشیم نه اینکه میراث‌خوار آن باشیم.

وی اظهار کرد: امروز و بعد از دوران دفاع مقدس، مایی که در جبهه بوده‌ایم حق نداریم بر کسی منت بگذاریم و اگر دیگران احترامی قائل هستند از بزرگواریشان است و البته کسانی هم که در جبهه‌ها نبودند حق ندارند میراث‌خواران دفاع مقدس و جنگ و جبهه باشند.

قالیباف در ادامه با اشاره به حضور بزرگان در جبهه و جنگ خاطرنشان کرد: کسانی که جبهه نرفته و مجاهدت نکرده و آزمایش و امتحان پس نداده آن هم در جبهه‌ای که رفتنش واجب کفایی بود، حق ندارند جزو میراث‌خواران جنگ و دفاع مقدس باشند و در عین حال کسانی هم مانند آیت‌الله تهرانی و دیگر علما بودند که با کهولت سن که امکان راه رفتن نداشتند با پای برهنه می‌آمدند و یا مقام معظم رهبری که آن زمان رئیس‌ جمهور بودند با آن همه مسئولیت و مشغله کاری به جبهه می‌آمدند تا اینکه امام بر ایشان جبهه را حرام کردند، اما باز هم در روزهای آخر به جبهه بازگشتند.

وی ادامه داد: میراث‌داران جنگ امروز باید به درستی تشخیص دهند سنگر دفاع کجاست، جنگ سال 67 تمام شده اما دفاع تمام نشده و هم‌چنان ادامه دارد و ما باید بدانیم امروز باید کجا دفاع کنیم، مگر دشمنان دست از سر ما برداشته‌اند که ما هم دفاع را پایان دهیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: البته باید توجه داشت که نمی‌توان تمام مشکلات کشور همانند گرانی، تورم و بیکاری را هم به گردن دشمنان بیاندازیم چرا که تنها به خاطر دشمنان نبوده و به خاطر برخی کم‌کاری‌ها نیز هست، ولی باید همگی در رفع مشکلات کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امروز سنگر دفاع از انقلاب این است که نظام را کارآمد کنیم، ادامه داد: امروز نباید اجازه دهیم رزمندگانی که در اوج بودند حرف‌هایی را مطرح کنند که آدم آب شود و برود در زمین و واقعاً نباید این‌طور باشد که این رزمنده امروز شرمنده فرزندانش باشد، باید وحدت خود را حفظ کنیم و با وحدت در سایه ولایت مشکلات را پی‌گیری و گره از کار و مشکلات مردم بگشاییم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب گفت: دشمنان در 3-4 سال اخیر سعی کردند که از طریق مباحث اقتصادی ضربه محکمی به نظام و انقلاب و ملت ایران وارد کرده و فشار عمیقی به مردم وارد کنند و این در حالی است که اگر به بیانات مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نیز دقت و توجه کنیم، نشان می‌دهد که عرصه اقتصادی امروز مهم‌ترین جبهه‌ای است که دشمنان در آن به طراحی مشغولند و به دنبال وارد کردن فشاری عمیق هستند.

وی ادامه داد: باید سربازان ولایت توجه کنند که در این شرایط نباید به تخریب و حرف‌هایی ضد هم و غیره پرداخت بلکه باید گره از نظام و انقلاب و کار مردم باز کنند.

وی افزود: امروز واقعاً گرانی کمر مردم را شکسته و تورم مشکلاتی را در جامعه به وجود آورده ولی با این حال امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار است و همگی باید در حل مشکلات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید در مقابل تحریم‌های اقتصادی تدبیر کنیم، خاطر نشان کرد: باید مدیریت به خرج دهیم نه اینکه شعار دهیم چرا که با شعار کاری پیش نمی‌رود.

قالیباف در خاتمه با اشاره به نشست 1+5 در بغداد افزود: توجه کنید آنهایی که آمدند انقلاب اسلامی را در 2-3 هفته، در جنگ، کارش را یکسره کنند، همین‌ها امروز در همان محل در همان بغداد این قدرت‌ها ناگریز هستند که بر سر میز مذاکره بنشینند، اگر امروز در جایی که حزب بعث بوده و جایی برای شیعیان نبود حکومت اسلامی و شیعی در عراق مستقر می‌شود و امروز نشست 1+5 در بغداد برگزار می‌شود، همه به برکت خون شهداست.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول