اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قوچان در مجلس:

مذاکرات هسته‌ای طبق دکترین فکری امام و رهبری دنبال می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5، طبق دکترین فقهی و سیاسی امام راحل و مقام معظم رهبری دنبال می‌شود.

مذاکرات هسته‌ای طبق دکترین فکری امام و رهبری دنبال می‌شود

هادی شوشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌ها، بر اساس سه پارامتر تحصیلات، تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون‌ها انجام می‌شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد متقاضیان برای هر کمیسیون باید با ظرفیت آن کمیسیون که 23 نفر است، تناسب داشته باشد و اگر این معیار رعایت شود، مشکلی به‌ وجود نمی‌آید، اما اگر تعداد متقاضیان بیشتر باشد، روسای شعب و یکی از نواب رئیس درباره اعضای آن کمیسیون تصمیم‌گیری می‌کنند.

شوشتری افزود: ساختار و شرح وظایف کمیسیون‌ها کاملاً مشخص است و در واقع هر کمیسیونی باید ناظر بر عملکرد، یک یا چند وزارتخانه باشد؛ برای مثال، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر موضوعاتی مانند سیاست خارجی، امنیت، اطلاعات و نیروهای مسلح نظارت دارد.

وی با اشاره به اقسام روابط میان دولت و قوه مقننه، خاطرنشان کرد: در دنیا سه الگوی اصلی برای روابط میان دوقوه مجریه و مقننه وجود دارد که شامل الگوی تقابل، الگوی انطباق و الگوی تعامل مؤثر است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در بهارستان نهم اظهار کرد: الگوهای تقابل و حتی انطباق، به‌ هیچ وجه دارای عقلانیت و منطق نیستند و ثمره مناسبی نیز ندارند.

شوشتری اضافه کرد: بهترین گزینه برای روابط میان دو قوه، تعامل سازنده است، منتها نکته حائز اهمیت این است که باید در این تعامل، جایگاه و شان قانونی هر یک از قوا حفظ شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، بر اساس دکترین فکری امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری مذاکرات خود را دنبال می‌کنند و تاکنون نتایج بسیار مثبتی نیز در این زمینه عاید ایران شده است.

نماینده مردم قوچان و فاروج ادامه داد: نگاه فقهی مقام معظم رهبری در این زمینه است که، دستیابی به سلاح هسته‌ای با هدف کشتار جمعی دارای حرمت شرعی است و باید از این امر کاملاً دوری کرد.

شوشتری گفت: عقلانیت و منطق در مذاکرات هسته‌ای ایران کاملا بارز است و بر این اساس چشم‌انداز مذاکرات ایران و 1+5 در مسکو کاملاً روشن است. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول