اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

رسانه‌ای کردن اختلافات به صلاح نظام نیست/ تناقض‌گویی مانع فعالیت‌های هسته‌ای ایران نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: متاسفانه برخی انتقادها از مرز انتقاد گذشته و تبدیل به خوراک رسانه‌های بیگانه برای ضربه زدن به نظام می‌شود.

رسانه‌ای کردن اختلافات به صلاح نظام نیست/ تناقض‌گویی مانع فعالیت‌های هسته‌ای ایران نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام‌خمینی (ره) این شهر با اشاره به هفتم خرداد آغاز مجلس نهم گفت: مردم با هزاران امید و آرزو و به کوری چشم دشمنان، گسترده و با‌شکوه در انتخابات شرکت کرده و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

وی با انتقاد از کیفیت تبلیغات و اسراف‌ها در انتخابات مجلس نهم گفت: باید رقابت‌ها و تبلیغات به شکل غربی نباشد، این اسراف‌ها به صلاح نیست و مردم می‌پرسند این پول تبلیغات را کاندیدا‌ها و منتخبان از کجا می‌آورند؟

آیت‌الله شبستری اظهار امیدواری کرد که این وضع تبلیغات در انتخابات تکرار نشود، چراکه زیبنده ایران اسلامی نیست.

خطیب جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه امیدواریم مجلس نهم تعامل و هماهنگی مناسب و سازنده‌ای با دیگر قوای کشور داشته باشد، افزود: البته این به این معنی نیست که مجلس استقلال خود را از دست بدهد.

وی از رسانه‌ای کردن اختلافات انتقاد و اضافه کرد: اگر مشکلاتی بین قوا وجود دارد باید با گفت‌وگو، منطق و استدلال اصولی حل‌ و‌ فصل شود و کشیده شدن این‌گونه مشکلات به درون جامعه و رسانه‌ای شدن آنها هیچ فایده‌ای به حال کشور ندارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: متاسفانه برخی از انتقادها از مرز انتقاد گذشته و تبدیل به خوراک رسانه‌های بیگانه برای ضربه زدن به نظام می‌شود که این مسائل به صلاح کشور نبوده و باید دقت کرد.

امام جمعه تبریز گفت: قوای سه‌گانه باید در مسیر رهنمودهای مقام شامخ ولایت حرکت کرده و هر کدام براساس وظیفه قانونی خود عمل کنند.

*غربی‌ها و آمریکا بدانند با وقت کشی نمی‌توانند مانع ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شوند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در بغداد اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات بسته پیشنهادی غرب که به‌صورت شفاهی ارائه شد، متوازن نبود و در مقابل ایران بسته‌ای جامع شامل پنج محور را ارائه کرد.

وی تاکید کرد: بدون تردید آمریکا و رژیم صهیونیستی به این زودی‌ها اجازه نمی‌دهند مسئله هسته‌ای ایران حل و فصل شود، غربی‌ها و آمریکا باید بدانند که با وقت‌کشی و تناقض‌گویی نمی‌توانند مانع ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شوند.

آیت‌الله شبستری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سوم خرداد در دانشگاه امام حسین (ع)، عزت و اقتدار روزافزون ملت ایران را نتیجه پایداری و ایستادگی در مسیر بیعت الهی دانست و تأکید کرد: ملت پیشگام ایران در دهه پیشرفت و عدالت حرکت پرشتاب خود را به‌سوی پیشرفت‌های بیشتر و تحقق عدالت ادامه می‌دهد و جبهه ظلم و استکبار و زورگویی برخلاف هیاهوی ظاهری، رو به ضعف و اضمحلال است.

وی با اشاره به اینکه ایران در مسئله هسته‌ای وارد مرحله برگشت‌ناپذیری شده است، گفت: ملت و دولت ایران استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانند و ذره‌ای در این رابطه عقب‌نشینی نمی‌کنند، چنانکه مذاکرات اخیر لزوم برخورداری ایران اسلامی از این دانش را به جهانیان ثابت کرد.

امام جمعه تبریز خواستار استرداد خواننده مرتد به کشور شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهانت به ساحت مقدس امام هادی (ع) نماد ناتوانی دشمنان اسلام در مبارزه با آرمان‌های این دین الهی است.

آیت‌الله شبستری اهانت خواننده مرتد به ساحت مقدس حضرت امام هادی (ع) را محکوم کرد و گفت: این اهانت‌ها ریشه در روشنگری‌های ائمه معصومین (ع) دارد.

امام جمعه تبریز همچنین از وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی خواست هر چه زودتر با استرداد این فرد پلید و کثیف که به خارج گریخته، اقدام کنند تا در ایران محاکمه و مجازات شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار کرد: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول