اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام می‌شود

افتتاح 271 پروژه در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 271 پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

افتتاح 271 پروژه در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا رنجبرضرابی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: مشاغل خانگی از پارامترهای مهم توسعه‌یافتگی به شمار می‌رود و ارتباط دولت و تشکل‌های تولیدی کشاورزان می‌تواند در این راستا به افزایش میزان اشتغال کمک شایانی کند.

وی افزود: هفته جهاد کشاورزی از مورخ 21 لغایت 27 خردادماه با شعار تولید ملی و توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با نماینده ولی‌فقیه، برگزاری نشست تخصصی راهکارهای افزایش توان تولید ملی در بخش کشاورزی، گردهمایی‌ تعاون‌ها و تشکل‌ها، تجلیل از افراد نمونه بخش کشاورزی با حضور استاندار، افتتاح همزمان پروژه‌های جهاد کشاورزی در سطح استان، غبارروبی مزار 100 شهید جهاد کشاورزی، برگزاری همایش فرهنگ مدیریت جهادی با حضور یک هزار و 200 نفر و برگزاری مراسم بزرگداشت بیابان‌زدایی از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

توسعه کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 271 پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر 34.7 میلیارد تومان زمینه بهره‌مندی 3 هزار و 123 خانوار و اشتغال‌زایی 644 نفر را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: تولیدات کشاورزی استان همدان 4.5 درصد تولیدات کشور، 30 درصد اشتغال و 28 درصد ارزش افزوده استان را به خود اختصاص می‌دهد و بیش از 20 فعالیت تولیدی زیربنایی و صنایع تبدیلی در استان‌های همجوار و غرب کشور و 27 درصد از تولیدات منطقه به استان همدان تعلق دارد.

رنجبرضرابی ادامه داد: در سال 90 در مجموع 152 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض پرداخت شده که از این اعتبار 13 میلیارد تومان صرف کمک‌های فنی و اعتباری، 35 میلیارد تومان صرف صندوق توسعه ملی قارچ، دام و طیور، 59 میلیارد تومان صرف تسهیلات نقدینگی گندم و جو و 43 میلیارد تومان نیز صرف آبیاری تحت فشار شده است.

وی تصریح کرد: افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی از 800 هزار تن در سال 89 به 920 هزار تن در سال 90 با رشد 15 درصد رسید و طی دو سال گذشته 24 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان از جمله پارامترهای مهم را تأمین سوخت دامداری‌، مرغداری، گاوداری، موتورپمپ و تراکتورها عنوان کرد و افزود: توانستیم از 12 هزار چاه مجوزدار موجود 6 هزار چاه را مجهز به پمپ برق کنیم.

وی در پایان گفت: 88 هزار بهره‌بردار زیر پوشش بیمه هستند و در سال گذشته بیش از 69 کالا به وزن 250 هزار تن به ارزش 240 میلیون دلار به 16 کشور صادر شده است.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول