اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فهرج

30 هزار هکتار زمین کشاورزی آماده واگذاری است

خبرگزاری فارس: فرماندار فهرج گفت: بیش از 30 هزار هکتار زمین مناسب کشاورزی آماده واگذاری به متقاضیان بخش کشاورزی و دامداری است.

30 هزار هکتار زمین کشاورزی آماده واگذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین شامگاه سه‌شنبه در جلسه توسعه کشاورزی و اشتغال شرق استان کرمان از آماده بودن بیش از 30 هزار هکتار زمین مناسب به متقاضیان خبر داد و گفت: میزان آبی که به منطقه فهرج اختصاص داده شده، هشت تا 9 لیتر بیشتر نیست و این میزان باید افزایش پیدا کند.

زین‌الصالحین همچنین در مورد مشکلات‌‌ دارندگان سند‌های دستی در فهرج‌ توضیحاتی داد و خواستار چاره‌اندیشی در این زمینه شد تا این مشکل مانع اجرای طرح‌های کشاورزی در شهرستان فهرج نشود.

فرماندار ریگان نیز در این جلسه از 60 مورد مصوبه طرح‌های مختلف در کارگروه کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها شامل ‌بسته‌بندی خرما و مرکبات‌، تولید نهال مرکبات‌، مرغداری و دامپروری است.

محمد برزنگ همچنین با انتقاد از مدیریت آب منطقه‌ای استان کرمان در مورد تخصیص تعدادی حلقه چاه در منطقه ریگان خواستار اختصاص و جایگزینی چند‌ حلقه چاه در مناطق ده رضا‌، سیف‌الدینی و تک فرهاد شد تا کشاورزان این مناطق بتوانند‌ طرح‌های خود را عملی کنند.

فرماندار نرماشیر نیز از اختصاص 400 میلیون تومان تسهیلات در نرماشیر به طرح‌های کشاورزی و دامداری خبر داد و گفت: بیش از 100 هکتار زمین و 20 هزار متر‌ مکعب آب نیز به این طرح‌ها اختصاص داده شده است.

محمود سام‌نژاد همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت شرکت سهامی زراعی خاتم‌الانبیاء سد نساء نرماشیر شد و افزود: بیش از 100 فارغ‌التحصیل رشته‌های مختلف کشاورزی و زراعی در این شرکت سهام‌دار هستند.

وی خاطر نشان کرد: قرار بود، پس از آبگیری سد مقداری آب به این پروژه تخصیص داده شود، اما تا‌کنون عملی نشده است و خواستار رسیدگی فوری به این مشکل هستیم.

به گزارش فارس استاندار کرمان و هیئت همراه روز گذشته از برخی طرح‌های عمران شهری بم نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول