اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در راستای صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی در سال‌جاری خبر داد.

اختصاص 23 هزار میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مجید خشنود در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی اعتبار اختصاص‌یافته برای این منظور در سال گذشته را 11 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اختیار ستاد اجرایی استان قرار گرفته است، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی استفاده از این اعتبار بر عهده این ستاد است و می‌تواند اختیار بیشتری به کارگروه‌های شهرستان‌ها واگذار کند.

خشنود بر استفاده مناسب از این تسهیلات که از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود تاکید کرد و گفت: در کنار طرح‌های بهینه‌سازی مصرف آب می‌توان برای مکانیزه کردن بخش تولید و ایجاد صنایع تبدیلی از این تسهیلات استفاده کرد.

وی اصلاح و نوسازی باغات را یکی از مجراهای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: با حذف باغات کم‌بازده، راندمان تولید به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

تبدیل 96 هزار هکتار اراضی دیم استان به اراضی آبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی استان به غیر از زیر بخش آبزی‌پروری در سال‌جاری 270 میلیون مترمکعب آب نیاز است.

مسعود محمدیان از شناسایی 96 هزار هکتار از اراضی دیم استان برای تبدیل به اراضی آبی خبر داد و گفت: در مدت دو سال این طرح اجرا خواهد شد.

در این نشست با موافقت اداره‌کل محیط زیست استان، محدودیت پرورش آبزیان با مصارف خوراکی در اراضی حاشیه رودخانه ارس برطرف شد.

همچنین آب منطقه‌ای استان موافقت خود را با ماهی‌دار کردن سد خداآفرین منوط به استعلام از مرزبانی برای صدور مجوز اعلام کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول