اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج خواستار شد

تسریع در ساخت و بهره‌برداری طرح پتروشیمی کردستان

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج خواستار تسریع در روند ساخت و بهره‌برداری طرح پتروشیمی کردستان شد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار تنها با توسعه بخش صنعت امکان‌پذیر خواهد بود.

تسریع در ساخت و بهره‌برداری طرح پتروشیمی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی‌اصل در حاشیه بازدید از روند ساخت طرح پتروشیمی کردستان در سنندج، اظهار کرد: توسعه بخش صنعت بهترین راهکار در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

وی از مسئله اشتغال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم استان نام برد و گفت: در طول چند سال اخیر با اجرای برنامه‌ها و اقدامات مختلف در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این استان اقدامات خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست و با توجه به نیازهای موجود باید اقدامات بهتری در دستور کار قرار گیرد.

به گفته فرماندار سنندج، باید با ارتقای بخش صنعت و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه زمینه ایجاد اشتغال‌های پایدار را فراهم کرد.

میرزایی‌اصل بر لزوم تسریع در ساخت و بهره‌برداری از طرح پتروشیمی کردستان تاکید کرد و افزود: بهره‌برداری از این طرح به‌عنوان یک صنعت بزرگ و مادر می‌تواند زمینه ایجاد تحول اساسی در حوزه صنعت استان کردستان را فراهم آورد.

وی ساخت و بهره‌برداری از طرح پتروشیمی کردستان را زمینه‌ساز ایجاد صنایع پایین دستی دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح در کنار ایجاد اشتغال‌های مستقیم، زمینه توسعه اشتغال‌های غیر مستقیم را با ایجاد صنایع پایین دستی فراهم می‌کند.

میرزائی‌اصل بر همکاری بانک‌ها و موسسات مالی با مجریان اجرای این طرح در استان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دولت نگاه ویژه‌ای برای توسعه استان کردستان دارد و باید از این فرصت برای اجرا و بهره‌برداری از چنین طرح‌هایی به نحو احسن استفاده کرد.

وی در پایان با اعلام آمادگی فرمانداری سنندج و سایر سازمان‌های مسئول به منظور رفع مشکلات این طرح، گفت: فرمانداری سنندج به منظور تسریع در روند اجرا و بهره‌برداری از این طرح آماده ارائه هر نوع همکاری با مجریان طرح است.

گفتنی است اجرای طرح پتروشیمی کردستان به منظور تحقق اهداف متعالی و ایجاد تعادل منطقه‌ای در توسعه و توازن بین استان‌های مختلف کشور و تحرک‌بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه‌یافته، ایجاد اشتغال در کشور، ارتقای فناوری در بخش صنایع مرتبط با نفت و همچنین فعال کردن صنایع پایین دستی پتروشیمی در تاریخ آبان‌ماه 81 در جلسه هیئت وزیران مصوب شد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول