اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر:

پیوند دانشگاه و صنعت امری ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و کشاورزی یکی از افتخارها محسوب شده و باید به همدیگر پیوند داده شوند.

پیوند دانشگاه و صنعت امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی عصر امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه علمی‌ ـ ‌کاربردی این شهر با بیان اینکه مرد بودن تقدیر خلقت و مرد ماندن تدبیر حکمت است، اظهار داشت: چرا که انسان با عقل خود مسیر مردانگی و جاودانه بودن را طی می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد: جوهر مردان در دگرگونی روزگار شناخته ‌شده و هر انسانی که با دگرگونی روزگار عرض اندام می‌کند، همیشه یک رنگ یا رنگ الهی دارد.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و کشاورزی یکی از افتخارها محسوب می‌شود، ابراز داشت: ضرورت این مهم در کشور یک حلقه مفقوده است که باید به همدیگر پیوند داده شوند.

وی به نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: پیام‌های مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته پیام‌های اقتصادی بوده که این مهم به معنای این است که باید هویت اقتصادی را در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر داشته و بتوانیم با تلاش و کوشش در مسیر شکوفایی کشورمان گام برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان ابهر به علت ظرفیت‌های موجود و با داشتن 200 واحد صنعتی همواره در کار و تولید سهم نخست در استان را دارا است، عنوان داشت: این شهرستان طی دو سال گذشته رتبه نخست را در اشتغال کسب و با داشتن 12 دانشگاه و 22 هزار دانشجو سهم مهمی را در استان دارا است.

یوسفی افزود: محور اصلی ما توسعه دانشگاه‌ها در کنار تولید و کار است که باید در حوزه کارآفرینی، صنایع و دانشگاه‌ها را پیوند بدهیم.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی مرکز ابهر در این مراسم با اشاره به مساحت 7 هزار مترمربعی این دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر یک هزار و 700 دانشجو در 38 رشته تحصیلی در این مرکز در حال تحصیل هستند و تاکنون یک هزار و 646 نفر نیز فارغ‌التحصیل داشته‌ایم.

محمد نجفی افزود: در این مرکز دانشگاهی به 200 نفر مجوز تدریس داده شده و در دوره جدید نیز شش رشته برای این دانشگاه موافقت شده و سه رشته نیز در حال تدوین است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان زنجان در این مراسم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال جاری گفت: شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اصلی‌ترین محور و شعار ما بوده و با تلاش، جدیت و برنامه‌ریزی دقیق به جلو حرکت خواهیم کرد.

فتحی افزود: در استان زنجان 15 دانشگاه جامع علمی-کاربردی را داریم که در حدود 9هزار دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: 76 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و بقیه در دوره کارشناسی در حال تحصیل بوده 62 درصد دانشجویان پسر و بقیه دختر هستند.

گفتنی است، طی مراسمی ساختمان سایت کامپیوتری دانشگاه جامع علمی-کاربردی ابهر با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان افتتاح شد.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول