اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌دانشمند زن برتر جهان اسلام‌ در گفت‌و‌گو با فارس از راز موفقیتش می‌گوید

شعبا‌ن‌‌پو‌ر: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به‎ طور حقیقی برقرار شود

خبرگزاری فارس:‌ دانشمند زن برتر جهان اسلام‌ معتقد است هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه به‎ طور حقیقی برقرار نشده و از مسئولان می‌خواهد راه را برای پیشرفت جوانان هموار کنند.

شعبا‌ن‌‌پو‌ر: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به‎ طور حقیقی برقرار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وقتی با دنیای پژوهش همراه می‎شوی، دیوارهای جهل فرو می‎ریزند تا عرصه‎ای تازه برایت هویدا شود.
همین مسئله باعث می‎شود که یک پژوهشگر از عملکرد خود رضایت‎خاطر حاصل کند چرا که او توانسته برای امروزش، بهتر از دیروز بیندیشد و برای جامعه خویش، اثربخش و تاثیرگذار باشد.
او می‎داند در مسیری که انتخاب کرده سرنوشت انسان‎ها به هم گره می‎خورند و این وابستگی هر چه به جلوتر پیش می‎رویم بیشتر می‎شود برای همین است که یک پژوهشگر برای یافتن جواب پرسش‎هایش، منافع همه را در نظر می‎گیرد و در این راه، آستین همت را بالا زده تا به هدفش دست یابد و با نیت نوع‎دوستی، برای رسیدن به بهترین پاسخ، بیشترین تلاش را می‎کند تا سعادت، چراغ راه زندگی شود.
البته در این مسیر شاید ناتوانی و کاستی‎هایی به سراغش بیاید اما او شهامت را پیشه خود می‎کند تا در رفع نواقص سربلند بیرون بیاید و همین امر سبب موفقیت یک پژوهشگر می‎شود، گفتیم موفقیت، آری درست است موفقیتی که امروز یک بانوی گلستانی به‎عنوان پژوهشگر برتر شبکه زنان دانشمند جهان اسلام به‎دست آورده حاصل سال‌ها تلاش است، تلاشی که به‎ سادگی به‎دست نیامده و به ثمر نشستن آن مرهون اندیشه و تفکری شگرف است لذا با این مقدمه به سراغ دکتر بهاره شعبان‎پور مدیر گروه شیلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می‎رویم تا از زبان خودش، پرده از راز موفقیتش بگشاییم آنچه می‎خوانید حاصل این گفتگوست.
پژوهشگر جوان برتر شبکه زنان دانشمند جهان اسلام می‌گوید: تقریبا سه سال متوالی است که در زمینه‎های مختلف به‎عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شده‎ام حتی در دوران تحصیلم در مقطع دکترا به ‎عنوان دانشجوی ممتاز در دانشگاه مطرح بودم و تمام این موفقیت‎ها را مدیون لطف پروردگار می‎دانم که همیشه موهبت بی‎منتش را نصیبم کرده است.
بهاره شعبان‎پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار می‎دارد: توفیق موفقیت‎های بی‎شماری برایم به وجود آمده، دو سال به‎عنوان پژوهشگر برتر در زمینه چاپ و مقالات آی‌اس‌آی، یک سال به‎عنوان پژوهشگر برتر در بخش کشاورزی و منابع طبیعی همچنین پژوهشگر برتر از بخش مجموعه مقالات علمی و پژوهشی را کسب کرده‎ام.
مدیر گروه شیلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه تصریح کرد: اکثر فعالیت‎هایم در زمینه تولید فراورده‎های شیلاتی است چنانکه کارایی در زمینه ماهی برای افزایش مدت زمان ماندگاری و تولید ارزش افزوده از اقداماتی بوده که همواره بیشترین دغدغه‎ام را به خود معطوف کرده است که در این راستا طرح‎های متعددی ارائه کردم و ماحصل آن تولیدات علمی بوده که منجر به کسب این مقام شده است.
این پژوهشگر جوان در ادامه عنوان می‎کند: در مسیر پژوهش با مشکلات زیادی رو‎‎به‎رو بوده‎ام به‎ عنوان مثال عدم امکانات کافی از طریق دستگاه‎ها، کمبود موادشیمیایی و گران‎قیمت بودن بسیاری از امکانات و تجهیزات باعث می‎شد برای اندازه‎گیری نمونه‎ها آن را به سایر موسسات ارسال کنم که هزینه‎های هنگفتی در ‎پی‎داشت.
شعبان‎پور اذعان داشت: هدف ما از انجام دادن این طرح‎ها وارد کردن آبزیان به سبد غذایی خانوارها به‎عنوان غذای سلامت بوده است که در این راستا به تولید فراورده‎های جدید و کمک به حفظ ماهی و آبزیان بیشتر پرداخته می‌شود.
وی در راستای کاربردی کردن نتایج تحقیق با همکاری دانشجویان خاطرنشان کرد: طرحی که انجام دادیم تولید ناگت با روغن کم از ماهی، در قالب پایان‎نامه دانشجویی انجام گرفت حتی در زمینه طرح دیگری به نام تولید سوسیس ماهی یا برگر ماهی اقداماتی انجام گرفت که این فعالیت‎ها در راستای کاربردی کردن نتایج تحقیق بود.
شعبان‎پور به‎عنوان یک پژوهشگر نمونه انتظار دارد به‎طور حقیقی بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار شود و صنعت به دانشگاه گرایش پیدا کند تا به نوعی مشکلات به اطلاع دانشگاهیان برسد و با وجود افراد علاقمند و داشتن توان دانشگاهی بالا، مشکلات کشور به نحو کاربردی حل شود.
این پژوهشگر جوان معتقد است وقتی انسان‎ها در برابر تغییر قرار می‎گیرند گاها از افکار جدید، محیط جدید و روش جدید واهمه دارند آنها غافل از اینکه بنیان زندگی براساس تغییر نهاده شده است و برای تحول‎های بزرگ در عرصه زندگی باید خود را با تغییر شرایط، آماده کنیم و در این راه با کمک فکر و اندیشه، تغییرات را برای رسیدن به سعادتمندی مهیا سازیم.
بله هم صحبتی با این پژوهشگر جوان این نتیجه را برای‌مان روشن می‎کند که انسان‎ها می‎توانند برای جامعه‎شان همانند گوهری گرانبها باشند اما زمانی می‎توانند به این مهم دست یابند که از فکر و تعقل‎شان مدد بگیرند چنان که به گفته یکی از بزرگان، جهان بدون تحقیق و تفحص درخور زیستن نیست.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول