اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی گلستان:

فناوری نیازمند هماهنگی دانشگاه، دولت و صنعت است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: سه محور دانشگاه، دولت و صنعت باید با هم هماهنگ باشند تا در عرصه فناوری با یک راندمان درست کشور را پیش ببریم.

فناوری نیازمند هماهنگی دانشگاه، دولت و صنعت است
ابولقاسم خزائیان در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: به دلیل اهمیت پژوهش در توسعه کشور آخرین هفته آذرماه را به عنوان هفته پژوهش نامگذاری کرده‎اند و ستاد ملی پژوهش با مسئولیت وزارت علوم تحقیقات انجام می‎شود.
وی با اشاره به اینکه اهمیت پژوهش در جامعه باید تبیین شود، خاطرنشان کرد: پژوهش در بحث ایده و تبدیل علم در تجاری‌سازی نقش مهمی را ایفا می‎کند و می‎توان نتیجه آن را در بهبود جامعه مشاهده کرد.
خزائیان تاکید کرد: پژوهش خوب در راستای اولویت‎ها و مشارکت همه دستگاه‎ها محقق می‎شود بنابراین تلاش داریم در هفته پژوهش با استفاده از ابزاری چون نمایشگاه نقش آن را پررنگ سازیم.
وی جلسه تجلیل از پژوهشگران برتر، جشنواره ایده‎ها، تبلیغات هدفمند رسانه‎ای، ارائه برنامه‎های هفته پژوهش در دانشگاه‎ها، برگزاری کارگاه سخنرانی در مراکز علمی، برگزاری تورهای علمی و بحث فن بازار را از جمله اقداماتی دانست که در هفته پژوهش در استان برگزار می‎شود.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان افزود: همچنین سایتی نیز در این خصوص فعال کرده‎ایم که تلاش داریم آن را در طول سال فعال نگه‎داریم و اطلاعات مربوط به پژوهش در استان در آنجا آورده شود.
وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‎های هفته پژوهش 30 دستگاه‎ اجرایی استان در برگزاری نمایشگاه با ما همکاری داشته‎اند، تصریح کرد: در حاشیه نمایشگاه کارگاه‎های آموزشی برگزار می‎شود و همچنین 40 عنوان ایده نیز از طرف دستگاه‎ها در خصوص کارآفرینی به ما اعلام شده است.
خزائیان با مقایسه برنامه‎های امسال هفته پژوهش با سال گذشته اذعان داشت: سال گذشته نیز برنامه‎های خوبی در این خصوص ارائه شد اما امسال از لحاظ کیفی برنامه‎ها مطلوب‎تر است و در حوزه علوم انسانی نیز فعالیت گسترده‎تری صورت پذیرفته است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول