اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی:

تجاری‌سازی علم اولویت‌ ارتباط صنعت و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: تجاری‌سازی علم از اولویت‌های‌ ارتباط صنعت و دانشگاه است.

تجاری‌سازی علم اولویت‌ ارتباط صنعت و دانشگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در بیست و سومین کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان اظهار داشت: ارتباط دانشگاه و بخش صنعت در آذربایجان غربی به 15 سال پیش بر می‌گردد از این رو این سابقه و تجربه ارتباط باید نظام‌مندتر و منسجم‌تر باشد.

وی افزود: دیدگاه مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها در زمینه مسائل پژوهشی و تحقیقاتی باید سیستماتیک باشد و با تغییر مدیر در بخش اجرایی ارتباط با دانشگاه همچنان پایدار مانده و گسسته نشود.

دیزج‌نژاد ادامه داد: این ارتباط سبب دستاوردهای مثبتی در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و دانشگاهی شده است از این رو باید در راستای رفع مشکلات این بخش گام برداریم.

این مسئول در ادامه گفت: نباید با ترویج روحیه انفعالی در جامعه سبب یاس و ناامیدی شد بلکه باید با ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه، به بررسی مشکلات استان پرداخته و در راستای رفع آن‌ها گام‌های لازم برداشته شود.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب علمی تصریح کرد: باید تجارب علمی دستگاه‌های اجرایی با دانش تئوریک دانشگاه‌ها آمیخته و سیستمی در زمینه ارتباط دانشگاه‌ها با دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود که متعهد به ارتباط مستمر با یکدیگر و استفاده از اندوخته‌های همدیگر باشند.

دیزج‌نژاد خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که در زمینه ارتباط میان دانشگاه و بخش‌های مختلف صنعت و دستگاه‌های اجرایی در استان مطرح می‌شود باید از انسجام بیشتری برخوردار باشند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مسئولان باید با ارائه راهکارهای لازم مشکلات موجود در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت را حل کنند تا هماهنگی‌های بیشتر میان دانشگاه و صنعت انجام شود.

در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی، روسا و معاونان دانشگاه‌های شهرستان ارومیه، مشکلات موجود را مطرح کردند و خواستار انسجام و هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه شدند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول